jacobus Geplaatst: 17 augustus 2007 Geplaatst: 17 augustus 2007 Ik draai nu ubuntu 7.10 beta 4. Ik ben hier erg tevreden over. ik heb alle voor mij belangrijke applicaties aan de praat. Maar straks komt 7.10 final. Wordt mijn beta versie automatisch (beetje bij beetje) geupdate naar een gelijkwaardige versie, of moet ik dan (eigenlijk) opnieuw installeren?
Big fellow Geplaatst: 17 augustus 2007 Geplaatst: 17 augustus 2007 Afhankelijk hoe vaak jij een apt-get update, apt-get upgrade, apt-get dist-upgrade doet.... ( Zie http://wiki.linuxhelp.net/index.php/Apt-get_Guide ) Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
jacobus Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2007 Ik laat automatisch controleren op vrijwel alle mogelijke updates, en installeer deze. Maar mijn vraag is in feite of op deze manier mijn beta versie uiteindelijk automatisch veranderd in de final versie. Ik neem aan dat binnen een release de kernel niet veranderd wordt?
Big fellow Geplaatst: 17 augustus 2007 Geplaatst: 17 augustus 2007 Als je alles automatisch laat doen, dan komt vanzelf alles mee. Ik zou moeten nakijken of de kernel ook meekomt, maar ik dacht van wel in sommige gevallen... (Tenzij je een custom kernel gebruikt.) Even goed nazoeken op internet over de kernel. De rest gaat gewoon mee... (Let op, kan ervoor zorgen dat je met een niet 100% werkend systeem eindigt soms.... Daarom doe ik het "met de hand" een aantal keren per maand....) Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
jacobus Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2007 Bedankt. Zolang mijn systeem goed werkt, ga ik natuurlijk niet opnieuw installeren. Daar zie ik het nut niet van in. Maar ik ben wel graag up-to-date.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen