Ga naar inhoud

DVB-T Ontvanger aansluiten op Computer, Opnemen, kijken.

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik wil op mijn computer een DVB-T Ontvanger aansluiten,

zodat ik een programma op kan nemen, op de HDD

Ook met de mogelijkheid, op de computer monitor een programma

te bekijken

Mijn Computer.

AMD Adlon 3200 2 GB Geheugen, en zeer veel ruimte vrij op de HDD

Videokaart op moerderbord

sount op moederbord

Videokaart heeft geen SVHS, of iets soortgelijks.

alleen aanluiting voor monitor

Welke software, en eventueel hardware heb ik nog nodig,

Geplaatst:

een TV kaart moet voldoende zijn, ben je voor 40 eurie klaar.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:
Citaat:
een TV kaart moet voldoende zijn, ben je voor 40 eurie klaar.

MVG. Gerard

Je bedoeld DVB-T kaart, een TV kaart is best wel waardeloos te noemen nu met zijn analoge tuner. En DVB-T kaartjes ziet ik gewoon onder de 40 euro.
Geplaatst:

ik ging er vanuit dat hij een gewone tv ontvanger bedoelde

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

De meeste TV kaarten die ik ken hebben ook een composiet (CVBS) ingang. Die zou je kunnen gebruiken om het signaal van de DVB-T ontvanger op aan te sluiten.... Audio dan via de line input van het geluidskaart deel van het moederbord...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Is er ook een andere mogelijkheid, of zijn die dat meteen duurder.

Is er ook een kwaliteitsverschil, in die USB DVB-T drivers?

Graag hoor ik daar meer over.

Merken en type, wel naar PM, reclameregels.

Geplaatst:
Citaat:
De meeste TV kaarten die ik ken hebben ook een composiet (CVBS) ingang. Die zou je kunnen gebruiken om het signaal van de DVB-T ontvanger op aan te sluiten.... Audio dan via de line input van het geluidskaart deel van het moederbord...

Big fellow

Dit is wel zo maar de kwaliteit is behoorlijk bagger te noemen, het ziet er gewoonweg niet uit en de resolutie is veels te laag, daarom lijkt mij een DVB-T kaartje ook de beste oplossing ook vooral voor het opnemen/wegschrijven van programma´s. Je kan ook zo´n capture kastje kopen of zo´n kabeltje maar dan zit je ook al gauw aan de 80 euro en dan nog lees ik de nodige klachten over de kwaliteit.
Geplaatst:
Citaat:
Is er ook een andere mogelijkheid, of zijn die dat meteen duurder.
Is er ook een kwaliteitsverschil, in die USB DVB-T drivers?

Graag hoor ik daar meer over.
Merken en type, wel naar PM, reclameregels.

Als je op USB overschakelt voor DVB-T is dat duurder als een interne kaart, voordeel van USB is natuurlijk dat je het setje met zijn eigen antenne makkelijk overal mee naar toe kunt nemen. Nadeel wat me opgevallen is bij USB DVB-T dat er niet echt lekkere software bij zit voor opnames terwijl dit met de interne kaartjes weer wel beter geregeld is.

Merkjes kan ik wel noemen maar het is me echter ook op gevallen dat DVB-T hier kwa merken geheel anders is dan bijv. in Nederland dus heeft dat voor mij weinig zin er enige uit te kramen smile.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen