waveman Geplaatst: 18 augustus 2007 Geplaatst: 18 augustus 2007 Ik heb een tweede harde schijf in m'n systeem geplaatst en heb als besturing xp pro, de eerste schijf met xp start goed op en is gepartioneerd in C 20GB / D 20GB Fat32. De tweede schijf F waar géén besturing op staat en alleen data bevat geeft wel de groote weer 30GB. en geen Fat vermelding Dit is wat schijfbeheer zegt: Schijf (0) C Systeem (in orde), D (in orde) Schijf (1) F in orde (actief) NB, het heeft allemaal wel goed gewerkt !
Zwozwedra Geplaatst: 22 augustus 2007 Geplaatst: 22 augustus 2007 Uit de grootte van de schijven veronderstel ik dat het ATA-schijven betreft. Normaal zou ook de master-slave-instelling moeten goed zijn (je tweede schijf wordt herkend in schijfbeheer), maar wat niet normaal is, is dat je F-partitie aktief is, normaal moet dit de c-partitie zijn, de aktieve partitie is deze vanwaar de PC opstart. Met schijfbeheer kan je, bij mijn weten, dit probleem niet oplossen. je zou er eens een paritiemanager moeten op loslaten (Partition Magic o. i. d.) om te weten hoe de situatie werkelijk zit en eventueel aanpassingen te kunnen doen zonder data-verlies. Staat je F-drive in het schijfbeheer als geformateerd? Want het heeft er alle schijn van dat dit niet het geval is. Jan
waveman Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2007 Om met het laatste te beginnen, de F schijf staat vol met data, maar er wordt inderdaad gevraagd of deze schijf moet worden geformateerd. Dit is vreemd want de schijf heeft nooit enige hapering gekend en heeft normaal meegedraaid. De daadwerkelijke "boot" is vanaf "c" en dit klopt ook kwa jumper setting, ik heb hier partition magic nieuw liggen. Uiteraard heb ik nog meer bronnen geraadpleegd, Aida32 heb ik ook laten snuffelen en komt met het gegeven dat de bijde ATA schijven goed werken, het enige dat er niet achter staat is of hij Fat,Fat32 of NTFS is geformateerd wbt. de "F" disk, dank voor het meedenken, John
Zwozwedra Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Heb je Partition Magic erop losgelaten, en wat zegt die? Met PM kan je ook verloren partities terughalen, zoalng er niet mee "geprutst" is. Anders kan je het eens proberen met een programma als Diskrecovery om verloren gegevens terug te halen. Zeker niet formateren als er belangrijke gegevens op stonden, dat maakt het alleen moeilijker ( niet onmogelijk, maar toch). Jan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen