Ga naar inhoud


Twee tunners op 1 actieve antenne met power inserter.


Gast satmiv

Aanbevolen berichten

Op dit moment heb ik 1 DVB-T tuner (Freecom DVB-T USB) op mijn computer (Linux + MythTV) met daaraan een passieve antenne en ~ 20 meter kabel. Mijn ontvangts is niet al te best en heb een actieve antenne (Funke buitenantenne) met power inserter klaar liggen om te kijken of het signaal beter wordt.

 

Als dit goed werkt wil ik eventueel een tweede DBT-T tuner op mijn computer aansluiten zodat ik kan opnemen en gelijktijdig kan kijken of twee programma's kan opnemen. Echter heeft deze tweede tuner ook een signaal nodig.

 

Kan ik mijn huidige kabel splitsen?

Waar moet ik de power inserter dan plaatsen?

Waarmee moet ik splitsen?

Hoever moet de splitsing voor de tuners zitten?

 

Groeten,

 

Michel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt toch gewoon doorlussen? Dus van de eerste ontvanger (met powerinserter of lnb-power on) RF-uit naar de tweede ontvanger RF-in.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook 2 samsung ontvangers op 1 antenne staan.

Speciale splitter die spanning doorlaat aan de coaxkabel geknutselt.

En hoppa werken die handel.

Splitter is te koop bij de lokale tv boer. Misschien ook verkrijgbaar bij de lokale bouwmarkt. Goed op het schema van de splitter kijken of er 2 diodes en 2 condensators inzitten.

De diodes zijn ervoor om de voedingsspanning van de ontvanger naar de antenne door te laten. En de condensators die over de diodes staan is ervoor om het versterkte signaal van de antenne naar de ontvanger te voeren.

En dat allemaal door 1 draadje. Je hebt dan ook geen power inserter nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...