Ga naar inhoud


Smartcard TVhome en PVR recorder


limboconnect

Aanbevolen berichten

Heeft u een harddisk recorder (PVR) dan moeten we uw smart card speciaal

activeren?

 

kan mij iemand vertellen wat dit inhoud?

 

en wat moet ik dan nu aangeven bij de aanmelding als ik in het bezit ben van

een dreambox 7025.

 

heb nog 4 dagen voor activering.

Dreambox 7025, 300GB HD (Openpli)

Astra-Hotbird,Ziggo

XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites


De aanbevolen kabel PVR's voor de kabelbedrijven die gebruik maken van het Irdeto Conditional Access System hebben op verzoek van de kabelbedrijven extra ingebouwde opname beperkingen. Dit vind je niet terug in de handleiding of op de website van de kabelbedrijven, maar de kabelbedrijven kunnen volledig bepalen welke kanalen je wel en niet mag opnemen waarbij ze ook de keuze hebben om een PVR te verplichten om bepaalde kanalen alleen maar gecodeerd op te nemen zodat je ze niet vanaf de HDD kan copieren om bijvoorbeeld op een DVD te branden. Ook gaat het gerucht dat er per opname DRM toegepast kan worden.

 

Deze "leuke" extra beperkingen geven de kabelbedrijven ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld in de toekomst een apart PVR opname abonnement te verkopen bovenop de normale abonnementen die je nodig hebt om digitale TV kanalen te kunnen bekijken. Vandaar dat ze aan klanten met een aanbevolen kabel PVR alvast vragen om dit ook aan te geven bij de registratie. Met een niet aanbevolen kabel ontvanger zoals de DM7025 werken dat soort extra beperkingen niet, dus heeft het geen zin om dit aan te geven bij de registratie van je smartcard. Persoonlijk zou ik ook als ik een aanbevolen PVR zou hebben dit niet aangeven bij de smartcard registratie. Als de kabelbedrijven echt deze beperkingen gaan toepassen dan kan je altijd nog opgeven dat je een PVR hebt.

 

Nog even en straks moet je ook nog opgeven hoeveel mensen er op je adres wonen zodat ze het digitale TV abonnement kunnen gaan afrekenen per persoon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...