Ga naar inhoud

[Kathrein ufs 910] Hoe andere image insteken

Aanbevolen berichten

• Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Het menu van de Kathrein blijft gelijk, alle wijzigingen van SF Team zitten "onderhuids" en zijn dus zonder telnet/FTP etc. niet zichtbaar.

Geplaatst:

Ik ook niet, maar ook de kanalen op de Astra2 niet (BBC HD). Die doen het prima met het originele image (1.03), maar niet meer met de SFimage. Het lijkt erop dat er een driver volledig crashed, waardoor de tuner niet meer reageert. Zappen is na een zoekaktie ook vaak niet meer mogelijk.

Geplaatst:

Dat wilde ik doen, maar heb geen bestaande lijst die volledig is. Kon zo gauw ook nergens een bestaande lijst van iemand anders vinden. Mocht er iemand zijn die een bestaande lijst heeft met in ieder geval Astra2 en 3 dan ben ik dankbaar!

Ik zal ook eens kijken of ik het met de hand kan toevoegen.

Geplaatst:

Ik heb ook wel de nodige ervaring met oa een Dreambox, maar ik vind voor de kathrein niet echt de nodige programma,s.

Via FTP moet dus wel mogelijk zijn, begrijp ik.

Moet er maar eens veel tijd in steken,of ik wacht tot de hd-pvr er is.

|M

Geplaatst:

Handmatig lukt ook niet. Er is wel een settingseditor, maar daar kun je heel weinig mee. De ontvanger gebruikt .dat files waarin de informatie staat (geen XML of zo). Mocht iemand weten hoe je deze files kunt lezen en eventueel aanpassen, dan hoor ik dat graag.

Originele image terugzetten en kanalen inlezen kan wel, maar je kunt dan de settings niet downloaden? (of heeft de box dan ook een IP adres??).

Geplaatst:

Settingslijst staat in /config/ en bestaat uit de volgende bestanden:

- property.dat

- series.dat

- timer.dat

- service.dat

- sat.dat

- msp5000.cfg

- favorite.dat

- carrier.dat

Haal deze uit je Kathrein via FTp, bewerk ze met de sat-editor (dit is, nog, niet veel bijzonders) en zet ze terug in receiver. Vergeet niet de rechten (755) te zetten.

Zou moeten werken, bij mij wel.

Geplaatst:

Ok, Ik heb de config bestanden overschreven met een download vanaf Boxcracker (http://ulc.boxcracker.us/index.php?subcat=46&sorttype=hits&sortorder=A&ENGINEsessID=c5a88189d95f4690a6852bc574886c1c) (ik hoop dat deze URL mag?), en daarna opnieuw laten zoeken (na opnieuw opstarten natuurlijk) en met resultaat! BBC HD doet het nu (en er werden nog veel meer kanalen wel gevonden, die eerst niet gevonden werden).

Even de addon geupload naar de box (werd netjes geinstalleerd). Had daarna even beeld op P..... HD en Disc... HD. Maar steeds een seconde of 2 en daarna niet meer. Ik blijf het nog even proberen.

Een Euro1080 kaartje (met EXQI actief) in een zeer oude Irdeto module (opnieuw geflashed ooit met het een of ander) en ook dat werkt zelfs.

Geplaatst:

Ik heb hier wel een lijst voor Triple dragon voor je maar dat is : services.dat.

Daar heb je niks aan denk.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Geplaatst:

waar kad ik die files om te flashen vinden?

als ik die usb er in heb gedaan moet ik die menu knop vast blijven houden?

die van mij gaat nu naar emergency boot.....dan emergency menu.

Geplaatst:

Ik heb helaas maar een USB stick van Dane-elec en die werkt niet. Nu wil ik een nieuwe gaan kopen, maar weet niet welk merk er wel werkt op de ufs 910. Welke merken doen het wel op de Kathrein?

Ook nog een vraag over de files die op de usb stick moeten staan. Ik heb de 4 files gedownload bij het sf-team maar inplaats van de emergency zie ik dat er ook wel een config file wordt gebruikt, welke moet ik nu hebben?

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen