Ga naar inhoud

Inverto 7000 ontvanger met Quad LNB en een multiswitch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Inverto 7000 ontvanger en meerdere standaardontvangers die allemaal aangesloten zijn op een multiswitch. De beide tuners van de Inverto zijn ook afzonderlijk op de multiswitch aangesloten. Hoe los ik dit op nu er een extra sattelliet bij komt? Bestaat er een duo LNB die op de multiswitch past? Er lopen nu 4 coax kabels van de LNB naar de multiswitch.

Graag advies

Bobhop

Geplaatst:

Uit jouw omschrijving begrijp ik dat je nu 1 satelliet ontvangt op meerdere ontvangers, geschakeld via een multiswitch???

Dat betekent dat je een quattro lnb hebt met vier uitgangen hl hh vl vh. (vertikaal, horizontaal, laag en hoog).

Als dit niet klopt vergeet dan wat hierna komt, als dit wel klopt dan moet je een quattro lnb er bijplaatsen op de schotel en de multiswitch "chekken" of er nog een ingang zit voor de extra lnb. Zo niet dan moet je de multiswitch vervangen. Multiswitchen worden aangeduid met bv 05/4. Dit houdt in (05) de 4 kabels van de quattro lnb hl hh vl vh en een T-signaal (aardse zender) feitelijk dus 1 satelliet. De 4 betekent het aantal ontvangers.

Bv een multiswitch 09/8 is dus geschikt voor 2 satellieten op 8 ontvangers.

In het forum "schotelpark" vind je vast meer info.

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie, maar dat houd dus in dat ik nog eens 4 coax kabels moet trekken vanaf de lnb naar de multiswitch voor de tweede lnb?

Geplaatst:

Als je (al) met een quattro lnb werkt is dat inderdaad zo.

Voor een quad lnb gelden er andere oplossingen, dus ga wel goed na welk systeem je nu gebruikt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen