Ga naar inhoud


Digitenne TV op laptop


intruder

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ikzelf heb een goedkoop DVB-T stickje op e B a y (blijkbaar gecensureerd woord, vandaar de spaties) gekocht (Item# 190141125644). Voor slechts EUR 4,94 + EUR 7,90 verzendkosten = EUR 12,84 totaal. Het is een Dexatek DK-5201. Ik heb 'm vandaag ontvangen en ze hebben een Dexatek DK-5202 verzonden (iets meer mogelijkheden en ook Vista support). Perfect beeld en werkte direct super onder verschillende programma's. Teletekst, EPG, opnemen, etc...alles en dat voor nog geen 13 euro. Gebruik 'm op een Pentium-4 3,06 GHz, 2GB Intern, Windows XP Home. Zie www.dexatek.com voor de site van de fabrikant.

 

Mvg,

Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Maar wat ik al aangaf, ik heb er al 3 verschillende geprobeerd.

Ik ga er vanuit, dat niet de stick het probleem is, maar iets anders.

 

Dus nogmaals, zou mijn videokaart, type NVIDIA Gefoce 6150 vast op moederbord de oorzaak kunnen zijn, dat bij mij met grootte regelmaat het beeld stil staat.

 

Deze kaart, gebruikt een beetje van mijn 2 HB aan intern geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Je ontvangst is gewoon niet goed genoeg (extreem waarschijnlijke oorzaak). Ga met je PC maar eens naast een zendmast staan.

 

Als het echt de ontvangst niet is zou je het in IRQ interrupts ofzo moeten zoeken.. Dan kan je beter gewoon een andere PC proberen.

 

In hoeveel topics heb je dit probleem nu al gepost?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Opn deze vragen heb ik al eerder geantwoord, mogelijk overheen gelezen.

Ik heb 2 pc's geprobeerd.

het signaal is 100% de kwaliteit is 90%

de antenne en de USB stick ook veel verder van computer gezet.

maar helaas, werkt voor geen meter.

 

Beeld staat meer sti.

 

je schrijft In hoeveel topics heb je dit probleem nu al gepost?

die heb ik gelezen, maar ook dat geeft geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet helemaal meer, maar heb je al eens een buitenantenne geprobeerd,

of beter nog een dakantenne, als je dat ook geprobeerd heb dan kan het echt het ontvangst

niet zijn, die signaal en kwaliteit wil nu eenmaal niet alles zeggen.

Namelijk met extreme versterking lijkt alles goed en kan het toch slecht zijn.

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat dit allemaal niet meer over mijn vraag "Digitenne TV op laptop"...maar is het al iemand gelukt om alle zenders via de KPN box op de laptop te ontvangen..?

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intruder

Afh van signaalsterkte heb ik (voor in de caravan) goede ontvangst

van alle digitenne kanalen op de laptop. Ook de free to air kanalen in Duitsland, Frankrijk (Funke antenne horizontaal!!!) en Belgie.

Apparatuur: abbo van kpn, single samsung tuner , pctv van pinaccle (video ingang) dell laptop inspiron 510m en funke buitenantenne en benodigde verbindingssnoeren.

En is er in Frankrijk geen digitenne signaal(tnt) dan op de pctv analoge ingang

een kleine analoge antenne. Zie ook camperforum voor info.

Wat ik zelf nog zoek is een kleine goedkope elegante buitenantenne voor zowel

analoog als digitaal.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Oke...ga ik die ook maar eens aanschaffen, heb nu een DVB-T USB stick van freecom...maar die krijg ik niet aan de praat...

 

Heb de Pinnacle PCTV 280e Flash Stick aangeschaft..maar ook geen beeld....( Alleen op de FTA kanalen )maar nu lees ik op onderstaande link dat ze met een apparte cardreader werken, maar ik heb de card in de Topfieldtuner van KPN zitten...dan is dat toch niet nodig..

 

Cardreader

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...