Jan Ambers Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Mijn schoonbroer vraagt me om in zijn chalet een douche te installeren... maar daar moet een waterverwarmer bij... Ik dacht aan een doorstroomverwarmer op propaangas, zonder waakvlam. Er is maar 16A als vermogen beschikbaar en er wordt al op gas gekookt, dan ligt de keuze voor de hand..... Aangezien tuinhuisje maar op 2m van de badkamer staat, en voor de veiligheid denk ik eraan, om die doorstroomverwarmer in het tuinhuisje te plaatsen... De leverancier zegt dat met een schouw van 1 of 2m dit goedkoopste schouwtype doorstroomverwarmer niet gaat werken???? Iemand ervaring mee?
Psychosammie Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Een propaan Combi ketel? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Jan Ambers Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 Ne ketel is veel gezegd voor zo'n "blok", kost iets van 500€, terwijl het andere type 750€ kost, en het zou te maken hebben met de luchtaanzuiging... documentatie heb ik aangevraagd.
Tonskidutch Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Jan Ambers, indien je echt met gas wilt blijven werken is een geiser de meest goedkope oplossing. voorwaarde is wel dat de geiser niet te ver van het tappunt gemonteerd wordt wegens de mogelijke verliezen en als aan die voorwaarde voldaan wordt is het meestal zo dat aanvoer van verse lucht en afvoer van verbrandingsgassen goed geregeld moet zijn want er is niks gevaarlijker dan een te hoog co2 en dientengevolge in tweede instantie een eventueel te hoog co gehalte in een besloten ruimte. ik ben overigens in Ierland electrische doorstroom verwarmers voor de douche tegengekomen die net genoeg warmte leveren voor comfortabel douchen op 12 Amp cheers Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
markie2 Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Voornaamste met zo'n open toestel is dat je schouwpijp geisoleerd is, en toch wel liefst 2m recht naar omhoog (binnen telt ook mee). De moderne HR (hoog rendement) toestellen hebben namelijk niet meer zo'n hete rookgassen als vroeger, waardoor het stijgend vermogen flink daalt. Met een ongeisoleerde alu of metalen buis krijg je gerarandeert terugslag in de winter. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
Jan Ambers Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2007 Ik vermoed dat de nl een doorstroomverwarmer als geiser zullen bestempelen... en het tuinhuis waar ik die"geiser" wil hangen staat niet in verbinding met de woning, en op 2 m afstand ervan, dus dat is veilig in de douchekamer, er wordt van daaruit geen lucht genomen voor verbranding....
Tonskidutch Geplaatst: 21 augustus 2007 Geplaatst: 21 augustus 2007 Citaat: waardoor het stijgend vermogen flink daalt. die zinsnede is mij niet duidelijk. met betrekking tot hoog rendement ketels is er een invalshoek die de rekensom investering:verbruik, optimaal doet uitvallen namelijk enkel beoordeeld op het geinstalleerde ter plaatse echter een ruimere kijk op zo'n rekensom, dus ook productiekosten en de uren dat zo'n ketel gebruikt wordt (milieukosten en co2 balans) kan in bepaalde gevallen (zoals in echte lifecycle analyse berekend) doen besluiten iets minder rendement te installeren maar daarmee kan het geinstalleerde systeem in een betere co2 balans resulteren. is er in een chalet gedurende de levenstijd van zo'n installatie sprake van een groot verbruik (m3) van de energiedrager gas ten opzichte van de aanschafkosten + productiekosten? je kent de regeling xxx gram co2 compenseren door afkoop geld (dus het te investeren bedrag voor zo'n installatie) is evenzeer een factor in de lifecycle analyse. een dure hoog rendementketel is daarmee initieel niet milieuvriendelijk betreffende de co2 balans. cheers Everybody Wan't To Rule The World Tears for Fears
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen