Ga naar inhoud


Als er een gsm overgaat eest blokjes in beeld en daarna de melding geen sig


Gast michiellpvr5020

Aanbevolen berichten

Betreft een PVR5020 met Aston dual cam.

 

Als er een gecodeerde zender op staat en er gaat een gsm in de woonkamer dan komen er eerst blokjes in beeld en even later komt de melding geen signaal.

 

Zet je er echter een vrije zender op, dan is er niks aan de hand.

 

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit probleem is hier ook bekend.

Wanneer ik het basis station van een draadloze huisset dicht bij de ontavnger plaats krijg ik ook de melding geen signaal en valt het beeld weg.

Bij andere ontvangers heb ik dit probleem niet.

Vreemd maar doet dit alleen bij de Echostar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het op gecodeerd gaan op geen geluid heb ik sinds de laatste update van de Aston dual naar 2.18T ook wel eens.

Ik heb alleen nog geen relatie kunnen leggen met externe storingen.

 

Als test heb ik een tijd met een ouderwetse Magic module 1.02 met Penta 1.20 erop gekeken en dan heb ik de storingen niet.

 

Voorlopig geef ik Aston de schuld.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het idee dat het aan de Aston dual ligt omdat je er bij de ongecodeerde zenders geen last van hebt.

 

Is er iemand in dit forum technisch onderlegd genoeg die kan uitleggen hoe een dect/gsm telefoon de Aston module kan storen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is heel simpel! De DECT telefoons zitten op een frequentie die gedeelt wordt met de huidige LNB's. Als het signaal van de DECT sterk is kan hij de bijbehorende LNB frequentie storen. Bij een 'slecht' afgeschermde sat-ontvanger zal het signaal doordringen tot in de tuner en ook daar dus storen. Dan zeg ik nog maar niets over de harmonische storing want daar wordt je niet vrolijk van... Ik heb mijn kabel in een isolatierol gelegd (die ze in de utiliteitsbouw gebruiken om buizen te isoleren) en de alu coating aan aarde gelegd.. Sinds dien geen last meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deel van de verklaring waarom de Aston Dual er wel last van heeft en een oude Magic bijvoorbeeld niet is dat de behuizing van de Aston aan één kant van plastic is en dus niet afgeschermd.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb mijn kabel in een isolatierol gelegd (die ze in de utiliteitsbouw gebruiken om buizen te isoleren) en de alu coating aan aarde gelegd.. Sinds dien geen last meer..


Hier zit wel wat in denk ik.
Bedenk me nu dat het probleem zich pas is gaan voordoen toen ik de kabels anders het huis ingebracht heb, echter zit er wel een dikke gewapende betonnen vloer tussen nu, dus zou je denken dat er juist minder interverentie zou zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...