Ga naar inhoud

[Strong 8000] 8000 vraagje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben sinds kort in het bezit van een Strong 800 met Sattracker 3.0. Ik heb deze tweede hands gekocht voor 'erbij'. Hij moet dus dienst doen als tweede ontvanger op de slaapkamer. Na enig leeswerk op oa dit forum ben ik erachter gekomen dat dit apparaat voor 'erbij' enigszins vloeken is. Aangezien deze ontvanger veel meer kan dan de andere ontvanger van Clarktech.

Mijn vraag is, kan ik mijn Canal Digitaal kaart ook gebruiken met de Strong 8000? Tot dusver heb ik alleen de FTA-zenders op beeld kunnen krijgen.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

@afzien

je kan gewoon je kaart erin stoppen is namelijk een seca ontvanger

grtz hendrik b

oet GRUNN

Geplaatst:

maar meestal moet er dan wel de interpol seca 2 patch op om dat te gebruiken in combinatie met sattracker, maar ik ga ervan uit dat die er nu al op zit.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Hendrik en Gerard bedankt voor jullie reactie.

De kaart werkt niet. Als er al wel een patch op zit, hoe en waar kan ik dat zien?

En kan het zijn dat de cardreaders wellicht defect zijn?

Mvg Pieter

Geplaatst:

je kunt wel makkelijk kijken of de kaartlezers werken, steek de SECA 2 kaart erin, druk op de knop menu (om in het menu te komen), en ga dan naar menu nummer 6, als je daar de info over je kaart kunt vinden werken de kaartlezers in moet er waarschijnlijk nog een patch in.

als je het niet kunt zien, kun je nog altijd de chip op je kaart goed schoonmaken. (de strong lezers willen nog wel eens kieskeurig zijn)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Wederom bedankt Gerard.

Heb je advies opgevolgd en zie nu dat de CanaDigitaal kaar in ieder geval 'gezien' wordt. De receiver moet blijkbaar gepatched worden om ook CD-kanalen te kunnen bekijken. Ik heb net wat op het forum bij 'beginners' zitten lezen over het 'patchen', maar welke patch moet ik hebben?

Mvg Pieter.

Geplaatst:

eerst moet je zeker weten of je de goede kabels hebt en of je een 8000 of een 8100 hebt.

dat laatste kun je eigenlijk pas zeker weten als je hem op de computer hebt aangesloten: als die in het engels is heb je een 8100 en als die frans praat heb je een 8000

het moet in deze volgorde

Sattracker (NL)

Kanalenlijst

SECA 2 Patch*

EMU patch

bij de 8100 moet die SECA 2 patch er niet in.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Die kabels, daar wordt heel mooi voor uitgelegd hoe deze in elkaar zitten (handleiding voor beginners). Maar zijn die ook ergens 'kant en klaar' te krijgen?

In mijn 8000 zit al Sattracker 3, moet ik die dan opnieuw 'installeren'?

Alvast bedankt.

Mvg Pieter

Geplaatst:

ja, bijna elke plaatselijke computerwinkel heeft die kabels wel, en je hoeft er geen andere firmware op te zetten alleen die patch met kanalenlijst en EMU patxh is genoeg.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

• 1 maand later...
Geplaatst:

Beste Gerard,

Het is dus een 8100!

Ik heb nu een kanalenlijst erin zitten.

Nu nog de EMU-patch.

Welke EMU-patch, en waar haal ik die vandaan?

Alvast bedankt.

Pieter

Geplaatst:

Beste Gerard,

Heel erg bedankt voor alle hulp!

Hij werkt!

Mvg,

Pieter

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen