Ga naar inhoud


[7025] Flashen in Ronaldd-image


Gast

Aanbevolen berichten

Als DB-newbie draai ik momenteel Ronaldd op mijn 7025. Heb tot nu toe alleen via nul-modem geflasht maar aangezien de DB op het netwerk zit zou ik dat graag willen doen via de root.cramfs-methode.

 

In de Ronaldd-images zie ik echter nergens de mogelijkheid voor 'Manual update'.

Zie ik iets over het hoofd of zit die mogelijkheid er niet in?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Handmatig flashen:

Handmatig flashen wil eigenlijk zeggen dat je gebruik maakt van een netwerkverbinding (of cross-over kabel) om het te flashen image naar je Dreambox te kopiëren en het vervolgens het flashen met de hand te starten.

 

Als je een UTP-verbinding tussen je PC en je Dreambox tot stand hebt gebracht, kun je als volgt te werk gaan:

 

- hernoem het image en geef het de naam root.cramfs (in kleine letters)

- kopieer deze root.cramfs met een FTP pakket naar je Dreambox in de subdirectory /var/tmp

- druk op de Dream knop op je afstandbediening om in het Enigma menu te komen

- Ga naar het Setup menu en kies voor Expert Settings

- Kies hier voor Software Update

 

Je krijgt nu 2 mogelijkheden te zien:

- Internet Update

- Manual Update

 

Kies nu voor deze laatste optie (Manual Update).

 

Je Dreambox gaat nu op zoek naar het bestand /var/tmp/root.cramfs en als dat bestaat, wordt het keurig geflasht.

Dreambox 7025, 300GB HD (Openpli)

Astra-Hotbird,Ziggo

XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter verduidelijking: ik heb de originele image er niet meer op staan maar de Ronaldd.

Het programma DreamUp is mij bekend maar ik wil geen nul-modem kabel meer gebruiken. Alleen het netwerk. Het is niet duidelijk of dat werkt met DreamUp.

Via de website van de software is dat in ieder geval niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat moet je vooral proberen bij een 7025:-((
Geen tips geven als je de 7025 zelf niet hebt of kent!
Een 7025 flash je via netwerk gewoon door de aanwijzingen van de fabrikant te volgen. Hoe moeilijk kan dat zijn? www.dm7025.de

Ron

Helemaal mee eens.

Ik flash altijd via de webinterface van de pre-boot loader. Werkt perfect.

gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat moet je vooral proberen bij een 7025:-((
Geen tips geven als je de 7025 zelf niet hebt of kent!
Een 7025 flash je via netwerk gewoon door de aanwijzingen van de fabrikant te volgen. Hoe moeilijk kan dat zijn? www.dm7025.de

Ron


Oke helemaal met je eens maar hij vroeg naar een handmatige oplossing en ik had even over het hoofd gezien dat dit voor de 7025 was.

En inderdaad die flash je via het webinterface.
Ik ben trouwens wel in het bezit van deze box en zal zeker nog niet alles weten ik leer ook met de dag en door gebruik te maken van dit forum.

Dus ik wilde alleen maar mijn kennis delen en zeker niemand op het verkeerde been zetten.

Thnx

Dreambox 7025, 300GB HD (Openpli)

Astra-Hotbird,Ziggo

XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Even ter verduidelijking: ik heb de originele image er niet meer op staan maar de Ronaldd.
Het programma DreamUp is mij bekend maar ik wil geen nul-modem kabel meer gebruiken. Alleen het netwerk. Het is niet duidelijk of dat werkt met DreamUp.
Via de website van de software is dat in ieder geval niet mogelijk.


Zie http://dm7025.de
Even in het kort:

Eerst de box met de netspanning schakelaar uitschakelen. Dan De linker ondertoets ingedrukt houden en de netspanningschakelaar aanzetten. Er verschijnt na een tijdje het woord stop en een Ip nummer in je lcd schermpje ( moet er wel dhcp enabled zijn op je router ) Laat de linker onder toets nu los. Browse met een internet browser naar dat IP nummer. Volg de aanwijzingen.

P.S. Root cramfs methode is alleen maar voor de 7000 ( doorgaans gebruik ik dreamup ). Voor de 500 en de 5620 is dreamup het beste. Webinterface is toepasbaar op de 7020 en de 7025.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...