Ga naar inhoud


[TF7700 HSCI] Hoe krijg ik de BBCi kanalen werkend op TF?


Gast TonySoprano

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met simpele uitleg om de BBCi kanalen in te lezen. Hij ziet de DEV-Stream kanalen wel, maar ik heb zwart beeld. Ik zie wel twee T4-Stream kanalen met mozaïek.

Ook zie ik het bekende $ teken. Zijn deze kanalen nu FTA of niet?

PM is ook oké.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de 5500 werkt het volgens mij alleen als je ze eerst met de hand op de PC in de kanalenlijst invoert. Heeft iets met afwijkend formaat te maken. Is in het verleden e.e.a. over gezegd. Probeer de zoekfunctie maar eens.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al met de zoekfunctie gezocht. Alle posts gingen over de TF 5000 of andere typen. De nieuwe HSCI is anders. Met Setedit kan ik volgens mij niets, daar deze voor de TF 5000 en 4000 is gemaakt. Ik zie alleen een zwart beeld. Hij vindt de zenders dus wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze uiteindelijk aan de praat gekregen door alle details die ik kon vinden hier op het forum, in te voeren in de ontvanger, met de afstandsbediening. Dus PID's voor audio en video enz. Er is ergens een topic over de TF4000 waar je dit ook zo moet doen, met de instellingen beschreven.

 

Maar echt vrolijk wordt je er niet van. Maar voor life earth was het mijn gekneusde duim wel waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de afstandsbediening lukt het niet. Ik heb niet de mogelijkheid om de PID's etc te wijzigen....alleen via DVBS2/QPSK, maar dan geeft hij geen ontvangst....ik snap er niets van....en op het forum kan ik het echt niet vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
een linkje naar die details zou wel handig zijn

Allereerst in dit topic staan de preciese PID's: BBCi-PID's en ze zitten op 12441 V 27500.

Met deze lijst dien je in het menu zenders zoeken, zoekmodus op uitgebreid selecteren , bovenstaande gegevens invoeren, en in het menu-item PID's, per kanaal die drie PID's invoeren. Als je dat gedaan heb, moet je helaas weer helemaal opnieuw beginnen voor de tweede stream, enz.
Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels heb ik de PID's ingevuld, maar ik krijg nog steeds 7 zwarte kanalen. Wellicht wordt er niets uitgezonden? Hij ziet dus wel kanalen, maar geeft geen beeld. Ook staat er een dollar teken onderin, wat normaal gesproken betekent dat het een pay tv kanaal is....maar zoals hier eerder is besproken op het forum is dat niet het geval!

Ik snap het niet meer hoor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo net heb ik mijn oude TF 5000CI aangesloten en meteen had ik alle Stream kanalen van de BBC! Waarom lukt mij dit niet met de veel duurdere en nieuwere TF 7700 HSCI? Wie kan mij helpen? Hetmoet toch lukken? Die TF 5000 CI wordt binnenkort overgenomen door iemand anders, dus ik zal de kanalen toch via de TF 7700 binnen moeten halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat automatisch scannen op een topfield 7700 is zowiezo waardeloos. Al de transponderinfo die er standaard instaat klopt absoluut niet. Zelf transponders toevoegen met de juiste gegevens en dan lukt het. Althans bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...