Ga naar inhoud


= astra 19.2 ook 19.2 in Tenerife?


Gast japio101

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik woon sinds kort in Tnf en vraag mij af als de astra 19.2 ook hier 19.2 is.

Als ik zo om heen kijk hier in de buurt staan ook veel schotel totaal de andere kant op.

Is ook zo, als je het signaal van de sat. ontvangt, dat je dan automatisch alle TP kunt ontvangen?

Wij hebben hier het signaal van de astra 19.2 op de kabel maar kan alleen de TP van de spaanse zenders ontvangen, of ligt dit aan mijn reciever.

 

groetjes Japio

Link naar reactie
Delen op andere sites


In feite is het 19.2 omdat-ie op 19,2 graden tov de nulmeridiaan hangt. Het heeft niets te maken met de uitrichtingshoek van de schotel.

Hoe je dan je schotel uitricht, is natuurlijk afhankelijk van je locatie.

Nederland ligt op ongeveer 5 oost (en vrij noordelijk), dus moet je je schotel vanaf 0 graden plusminus 14 graden naar links draaien.

De Canarische Eilanden liggen veel zuidelijker én veel westelijker, dus je moet dan inderdaad een stuk verder naar links draaien, en een stukje hoger (de elevatie, zoals hierboven is aangegeven).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee duidelijk verhaal, dat moet wel lukken.

Maar hoe zit het dan met Transponders, waarom kan die van de regionale (nog)wel ontvangen en die van BVN enz niet.

Ik moet er wel bij vertellen dat het signaal van de asrta 19.2 op het centraal antenne systeem zit van het app. complex. Hier staan op het dak een aantal sat.schotels die het signaal doorsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...