demesmaeker Geplaatst: 24 augustus 2007 Geplaatst: 24 augustus 2007 Hallo, Sinds deze week een nieuwe hardwareconfiguratie in huis, met een Asus P5B (Intel® P965 Express Chipset). Nu is het zo dat programma´s aangeven dat het moederbord te heet is (45 graden). Nu lees ik diverse verhalen op internet van anderen die een soortgelijk moederbord hebben. De een zegt “gevaarlijk warm”, de ander “dat hoort bij de chipset”, etc.. Weet er iemand dit 100% zeker of heeft er iemand anders ook een P5B die even kan kijken wat de waardes zijn bij hem/haar? Ik wil best extra koeling aanschaffen maar als dit niet nodig is liever niet. Groeten, Demesmaeker Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
demesmaeker Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2007 Ik heb net "behuizingsfan" in de behuizing gezet (onder de voeding was er plek voor gereserveerd), en nu gaat het goed! Het moederbord blijft nu rond de 31 graden Alleen.... HERRIE! Als je de fan in je hand houdt naast de pc hoor je niks, maar als je hem op de kast zet, blaast alle wind tegen de gaatjes van de systeemkast, waardoor je lawaai hoort... Irritant Ik ga op zoek naar een alternatief. Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
Gast Geplaatst: 25 augustus 2007 Geplaatst: 25 augustus 2007 Kijk voor stille fans eens bij het merk Nexus. Maar als het om de 'gaatjes' gaat: dremel of decouperzaag lost dat in 1 keer op! Nieuwere kasten hebben ook gewoon een gat ipv die perforatiegaatjes (eventueel met een grof beschermrooster)
Gerhard Geplaatst: 25 augustus 2007 Geplaatst: 25 augustus 2007 Zelf ben ik sinds 2 maanden in het bezit van een p5b echter ben ik al bezig met mijn tweede bord. Het eerste bord ging echter al na 3 weken al in rook op. De koeler die intel er standaard bij doet is bij lange na niet genoeg, Ben netjes behandeld door de computer firma echter kwam er nog wel even 70 € bij voor een ...man koeler. Temperatuur moederbord is nu constant 35 graden.. Ook heb ik een redelijk goede airflow in de kast, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen. Dus even ter info de orginele koeler niet gebruiken.. Met orginele koeler zat ik constant zo rond de 60 graden en dat vond ik redelijk veel. Dat klopte achteraf ook wel want nog geen 3 weken daarna ging hij in rook op.. groeten Gerhard
demesmaeker Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2007 Voordat ik jullie antwoorden had gelezen had ik me al zo geërgerd dat ik de stad in ben gegaan om een andere fan te kopen. Deze zit ook achter de gaatjes, maar blaast kennelijk vanuit een andere hoek o.i.d. want nu hoor ik geen hinderlijk geluid meer. Wel een klein beetje geruis, maar daarvoor ga ik niet een stuk uit de behuizing zagen Daarnaast heb ik in de zijkap (daar had ik ook nog plek voor een fan), ook nog een fan geinstalleerd. Eentje die net iets groter is dan de gemiddelde processorfan. De temperaturen (volgens "everest" tijdens azureus, emule, msn, secondlife en SAV10.0 en nog een paar kleine tooltjes zijn: Moederbord: 31 CPU: 41 CPU #1 kern1: 28 CPU #2 Kern2: 32 GPU: 54 Dit is acceptabel! Ik hou de temperaturen de komende 2 weken nauwlettend in de gaten. Mocht ik nog vervolgstappen ondernemen, dan laat ik dat hier zeker weten! Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen