Ga naar inhoud


Decodeerproblemen met TVV kaartje.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

freezes & uitval zijn volgens mij nooit een probleem bij de provider zelf, maar altijd langs de ontvangende kant. Of dacht je dat TVV af en toe het beeld wat laat vastlopen om zijn klanten te koeijoneren ? nee toch !

met de correcte en goed afgestelde apparatuur zul je géén freezes of uitval hebben, dus kan de oorzaak ook niet bij TVV zitten. Ik heb hier bvb met mijn dreambox en 80cm schotel nog nooit iets van gemerkt !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


et voilà : ge hebt het zelf gezegd ! Ik heb met mijn dreambox inderdaad geen module nodig. Misschien werkt die module niet goed samen met uw ontvanger, staat er ergens een instelling verkeerd (zoals die EPG continu ophalen), of is uw software niet up to date ?

maar dat zijn dus allemaal lokale hardware/software issues die losstaan van TVV ! Het feit dat uw ontvanger en module door TVV zijn goedgekeurd, is daarom nog geen garantie dat die apparatuur goed met elkaar samenwerkt. Bepaalde CD cams staan er trouwens voor bekend dat ze niet als problemen opleveren in bepaalde combinaties.......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb met aandacht alles hier gelezen.

Ik heb hetzelfde probleem als verschillende hier:( tvvlaanderen uiteraard)

-heb een u-box 100cx1 en deze geeft elke avond minstens eenmaal bevriezend beeld, kanaal gecodeerd, smartcard wordt gecontroleerd en herstart uit zichzelf na zo'n 20-30 sec.

-heb een maxplus 2100+ en deze geeft helemaal geen problemen.

Waarom bevriest mijn u-box en mijn maxplus niet?

Vermits zij beiden op zelfde schotel, zelfde sateliet hebben toch eigenaardig?

Firmware of hardware van de u-box niet goed ( versie 11058-11063 en 11068uitgeprobeerd.

Kan er een fout zitten in de bekabeling? Dan zou u-box daaraan gevoeliger moeten zijn dan maxplus?

Invoerder(belg)zegt dat de antenne niet goed is uitgelijnd!!-technieker(fransman) die installatie (schotel en uitrichten) deed kan geen beter ontvangst krijgen: 99% ontvangst-59% kwaliteit. Staat mijn schotel te laag? (ongeveer 4m hoogte-op 30m bvolwassen eiken bomen) en zo ja, hoe hoog moet ze dan? en waarom heeft de ene ontvanger het en de andere niet?

Zou een CI Module TVV het kunnen oplossen?

Of welke ontvanger moet ik me dan aanschaffen?

Help, help,

erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ erudiet

 

Bij mij werkt de U-box perfect. Ontvangst 99 % en kwaliteit 57 %.

Ik gebruik nog steeds de software 11057.

Aangezien je zegt dat de Maxplus geen problemen geeft, kan je de bekabeling testen door beide toestellen te verwisselen, dus de bekabeling van de U-box aansluiten op deze van de Maxplus en omgekeerd. Zit er een fout in de bekabeling, dan zal de Maxplus fouten geven, terwijl de U-box normaal zou moeten werken.

Testen kost niets, en misschien kan je zo de fout beter lokaliseren.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Coliseo,

 

Heb inderdaad jouw advies al uitgevoerd, namelijk de twee decoders van plaats gewisseld: tot nu toe geen storingen op één van beide. Wij zullen dit een tijdje uitproberen en melden ons wel binnen een paar dagen terug.

Want als er nu geen problemen meer zijn, of de emubox heeft er nog altijd ligt het aan het bakje en niet aan ontvangst noch bekabelingsproblemen. Ga dan overschakelen naar lagere software versie....en dat uitproberen.

Tot later

erudiet

 

 

En eigenlijk heb ik nog 2 bijkomende vragen:

gebruik jij de ingebouwde kaartlezer of gebruik je een module?

kan de ontvanger storingen geven door draadloze telefoon? door Wi-fi internet?

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik gewoon de ingebouwde kaartlezer. Ik heb al eens getest met de Aston die ik in de Inverto gebruik, en het resultaat is even goed.

 

Met storingen door Dect-telefoons heb ik geen ervaring (hij stoort gewoon niet in de bestaande opstelling) maar er zijn regelmatig meldingen van dergelijke storingen in andere topics in dit forum.

Als je vermoedt dat je Dect er voor iets tussenzit, kan je deze natuurlijk een poosje uitschakelen en dan zien wat dit geeft.

 

Met Wifi-internet heb ik geen ervaring.

Misschien dat één of andere goede ziel hier input kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...