Ga naar inhoud

triax multiblock 4 lnb tussenafstanden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie o wie van jullie heeft deze lnb houder met 4x lnb gericht op 13,0E; 19,2E; 23,5E; 28,2E; en wil zo vriendelijk zijn om van links naar rechts de maat op te geven tussen de lnb's, dit scheelt mij denk ik een hoop geklooi. Heb nl zo'n houder besteld voor mijn 78cm schotel.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb vandaag een multiblock twee gekocht voor mijn triax 78cm ik kreeg enkel de astra 1 goed uigericht astra 3 lukte gewoon weg niet. Zij er geen duo uni cable LNB's ?

Geplaatst:

multiblock 2 heeft een max afstand tussen de satellieten van 6°.

tussen a1 en a3 zit 9°, dus dat is logisch dat dat niet gaat.

duoblock 2 is voor bijv a 19,2E en HB 13 E.

Geplaatst:
Citaat:

tussen a1 en a3 zit 9°, dus dat is logisch dat dat niet gaat.

De lagere school wel afgemaakt?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Huh???

Jawel, maar dat is al zooooo lang geleden, maar zonder gekheid dacht ik dat henrybu bedoelde de 28,2 en de 19,2 en daar zit 9° tussen, mijn vergissing, het is ook beter om de satellieten (zie ander topic) aan te duiden met hun geografische plaats.

Als hij de 19,2 en de 23,5 bedoelt dan is dat iid ca 4° en zou dit met deze triax moeten kunnen.

Geplaatst:

even terug naar de oorsponkelijke vraag. kan iemand de afstand tussen de lnb's aangeven. Datwordt een beetje moeilijk want het is van meerdere zaken afhankelijk. Wat je moet doen is je schotel in het midden van de 2 uiterste satellieten plaatsen en dan beginnen met je lnb's 1 voor 1 te monteren en uit te richten. Als ik afstanden ga neerzetten denk ik dat je lannger bezig bent dan met een scoop of satfinder ze 1 voor 1 in te stellen,. Het kost gewoon tijd of anders moet je een visiosat schotel kopen als je dit niet wilt.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Heb deze opstelling ook met triax 78cm en multifeed Hotbird,A1,A3,A2, de installatie ging bij mij erg goed eerst op A1 goed uitgericht, let wel op het plaatsen van de houdertjes, zorg ervoor dat de A1 hebt best in het midden komt, en daarna, gewoon de drie andere lnb's strak tegen elkaar zetten en vervolgens de multifeed houder in zijn geheel kantelen Hotbird naar beneden en A2 omhoog.

Dan zou het goed moeten zijn, heb er helaas gaan foto's van.

Succes!!!!

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Geplaatst:

jammer dat je geen foto hebt cq je me de tussenafstanden niet kunt geven, denk namelijk dat bij gelijke schotel en gelijke beugel er weinig variatie zit in de tussenafstanden.

Geplaatst:

goeiemorgen

heb ook een triax 78 cm en een multiblock 4 lnbs gekocht.

volgen mijn vertouwde satboer zou dit niet lukken, heb toch maar het risico genomen

als ik u goed begrijp moet je eerst de astra 19° uitrichten of is het beter om de 23 ° eerst uit te richten.

heb je bij regenweer nog voldoende ontvangst voor de astra 28° ?

groetjes,

Marc uit Hombeek (Mechelen)

Dreambox 800 pvr met spaun switch ; Visiosat met 4lnb's 3x titanium + 1 alps.

tvv + hd.

--------------------------------------------------------------

Geplaatst:

waarom overnieuw het wiel uitvinden?

omdat er al veel over geschreven is dacht ik dat er vast wel iemand zou zijn met zo'n multiblock die mij de tussenmaten op zou kunnen geven.

dat die tussenmaten bij elke schotel veel verschillen geloof ik niet, maar misschien wil iemand mij vertellen waar dat verschil dan inzit.

Geplaatst:

astra 1- 2 - 3 kun je gewoon tegen elkaar schuiven op een 78cm,dit lukt alleen wel als je slanke lnb's gebruikt. gebruik voor de astra 3 een alps.

Nog beter is om een 88cm triax te gebruiken.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hoe komt het als ik de foto's bekijk van hoe de LNB's moeten hangen dat ik op de plaats van de astra 23,5 E ik de astra 1 hangen heb die trouwens perfect werkt

Geplaatst:

Dit komt omdat je dan de schotel anders uitgericht heb. Gezien de geringe afstand tussen de sats maakt dat dan ook niet veel uit. Foto van de LNB's bij een 88cm HB,A1,A3,A2. Bij een 78 zitten ze dan iets dichter op elkaar.

post-32414-1318259351,1443_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen