Gast Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 ok maar voor de goede gang van zaken moet ik hem dan anders uitrichten dan ? Ik merk ook op dat mijn astra 1 bijlange niet zo dicht tegen de houder aanzit van de multiblock maar het werkt wel maar ga ik dan geen problemen hebben met de rest
Gast Geplaatst: 24 september 2007 Geplaatst: 24 september 2007 ok maar aangezien die astra 1 op de plaats staat van die 23,5 veronderstel ik dat ik de 23,5 zelf er niet meer bijkrijg want astra 1 staat niet helemaal tegen de stang aan en toch werkt het inderdaad. Nu de rest er nog bijkrijgen
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 De triaxbeugel heeft een breedte van 20 graden. Je kijkt eerst hoever de sats uit elkaar liggen. HB 13 en A2 28.2. Ze liggen dus ruim 15 graden uit elkaar. Dit betekent dat het met de triax beugel gaat. Bedoeling is dat je de schotel in het midden van die 15 graden zet. Zo hebben alle sats een gelijk zicht op de schotel. Het makkelijkst voor ons is om A1 net links van de arm te zetten. Dan zit je zo'n beetje midden in (HB-A1 is 6.8, A1-A2 is 9). Nu richt je de schotel op A1 uit. De andere sats richt je uit via verschuiven op houder + tilt/skew. Bij jou staat kennelijk A1 rechts van de arm. Hierdoor schuift alles naar rechts op. Als je A2 goed hebt maakt het niks uit. Met smalle LNB's moet A3 er tussen te krijgen zijn.
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Citaat: ok maar aangezien die astra 1 op de plaats staat van die 23,5 veronderstel ik dat ik de 23,5 zelf er niet meer bijkrijg want astra 1 staat niet helemaal tegen de stang aan en toch werkt het inderdaad. Nu de rest er nog bijkrijgen nog een aanvulling ik durf zels te stellen dat bij mij de astra 1 bekan op de plek staat van de astra 28.2 dus krijg dan nog maar ne keer iets anders erop. Er zit blijkbaar niks anders op dan terug opnieuw te beginnen ook al heb ik heel goed bereik op die astra 1
Gast Geplaatst: 25 september 2007 Geplaatst: 25 september 2007 Op de foto van links naar rechts HB A1 A3 en A2. Wat jij voorstelt heeft geen zin. De boel verschuift alleen maar.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Citaat: Op de foto van links naar rechts HB A1 A3 en A2. Wat jij voorstelt heeft geen zin. De boel verschuift alleen maar. ok we zullen opnieuw alles proberen nu ik aan de diseqc switchen begonnen ben maar ik vraag me af wat ik dan anders moet doen de schotel verdraaien of eerder de beugel
Gast Geplaatst: 17 oktober 2007 Geplaatst: 17 oktober 2007 Astra 1 is zo sterk dat die al met een 35cm schotel en regen kan ontvangen. Nu de afstelling: De beugel laat je erin. De LNB's schuifje er op nieuw op. Van l/r (als je achter de schotel staat) HB A1 (arm) A3 en dan A2. Schroeven van de houders moeten naar buiten wijzen, niet richting arm. De A1 zetje zo dicht mogelijk tegen de arm van de schotel. Dan richt je de schotel uit op A1. Ook de elevatie corrigeren omdat A1 in de houder nu iets lager zit. Dan gewoon de andere LNB's uitrichten zonder verder aan de schotel te zitten. De A3 zal bij een 78 ook wel dicht op de arm staan.
Gast Geplaatst: 18 oktober 2007 Geplaatst: 18 oktober 2007 ik heb een eerste poging achter de rug maar niet met het gewenste resultaat. Ik had die LNB dus dicht bij de arm gezet en ik had een sat te pakken maar het bleek hotbird te zijn raar zenne. Morgen wa verder doen
Gast Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 kleine moeite, maar zet hier nu eens de hoh afstanden bij...aub! meten op de foto gaat zo moeilijk.
Gast Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 Die afstanden kan ik wel meten voor een 88. Als je de verhoudingen zoals op de foto en de skew van de LNB's neemt lukt het ook. Als je op het board kijkt zie je dat iedereen het weer iets anders heeft. Dit komt door het plaatsen en uitrichten op astra 1 en de elevatie instelling.
Gast Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 vooruit dan maar als deze waarden zo geheim zijn bij deze: heb bij mij de LNB tussenafstenden opgemeten bij een schotel met afmetingen: h= 78 cm, b = 72 cm (alles van triax past, dus ik ga ervan uit dat het een triax is). van 13E tot 28,2E hoh op de koppen gemeten: tussen 13E en 19,2E : 6,5 cm tussen 19,2E en 23,5E: 4,3 cm tussen 23,5E en 28,2E: 6,0 cm heb met deze waarden ontvangst en kwaliteit tussen 90 en 100%
Gast Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 Zijn niet geheim, maar het nut is weinig. Astra 1 iets meer uit het centrum wordt geplaatst dan krijgt je heel andere maten en verhoudingen.
Gast Geplaatst: 19 oktober 2007 Geplaatst: 19 oktober 2007 De tussen afstanden gemeten bij een Triax 88 . Lnb's van hart tot hart had geen zin omdat de kapmaten van de lnb's te veel verschillen. Gemeten de schroefjes hart tot hart (zie de bijlage)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen