Ga naar inhoud


[Pioneer] Editten zenderlijst van mijn DBR-S110NL


Gast

Aanbevolen berichten

Kan ik met één of ander programma mijn zenderlijst editen en moet ik daarvoor mijn firmware patchen. Heb hier wel het een en ander over gelezen maar geloof niet dat ik het helemaal snap. Eerst patchen en dan pas is editen mogelijk ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Editen staat in beginsel los van de firmware, maar.......<p>Er zijn 3 zaken die met elkaar een relatie hebben.<p>1) De firmware

2) De kanalen en transponder lijst

3) De koppeling tussen beiden, bekend onder de naam eeprom (in dit geval: eeprom is tenslotte een universeel begrip)<p>Als je de firmware niet aanpast heb je te maken met de kanalenlijst en de eeprom, maar die moeten wel bij de firmware horen. Het blijkt dat de NL versie en de Dynamit versie verschillende eeproms hebben.

Ik heb de kanalenlijst nog niet werkend kunnen laden in de NL versie. Ook niet met de eeprom die bij de NL versie bijgeleverd wordt.<p>Met de Dynamit versie kun je wel reproduceerbaar kanalenlijsten laden.<p>Het probleem met de eeprom is dat deze voor het grootste deel gewist wordt als je de deco in service mode zet en dus is er geen eeprom versie beschikbaar met alle info.<p>Samengevat: Je kunt kanalen reproduceerbaar editen en laden met de Dynamit versie. Voor zover ik weet gaat dat (nog) niet met de NL versie.<p>PS1: Voor het uitlezen van de kanalenlijst uit de deco heb je de JTAG interface nodig.

PS2: Om de kanalen te kunnen laden moet de deco geopend worden om hem in service mode te zetten.<p>Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori,<p>Dank voor je reactie, 'k ga d'r even voor zitten want mijn oren beginnen te klapperen. Ben echt een beginner dus moet nog eerst even leren wat kan en moet op die decoder en wat ik waar kan halen en hoe ik het allemaal moet gebruiken.<p>Groet,

Satellietmanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...