Ga naar inhoud


[Pioneer] Pioneer110 patch


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<p>Wie heeft er ervaring met het patchen van een pioneer 110. Ik weet dat je dit kan doen met pionero 3.1 en als firmware kan je dynamit4.13 gebruiken maar het schijnt dat je een appart stukje software moet gebruiken voor de pioneer 110. Maar dat begrijp ik nog niet helemaal, moet je dat stukje software gewoon runnen tijdens het patchen of ben ik mis confused.gif" border="0confused.gif" border="0 <p>PS: het is me vandaag wel gelukt de pioneer100 te patchen.<p>Groeten smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Proficiat met je 1430 upgrade.<p>Vwb de '110'=BCT1530:

Je kunt Dynamit 4.13 versie zelf aanpassen, maar je kunt de BCT1530 versie ook op verschillende plekken van het web plukken en dat lijkt me het meest praktsche.

Wat ik uit de verschillende threads begrijp gaat het upgraden verder nagenoeg gelijk aan de '100/200'=1430 versie. Zie daarvoor de Pionero readme.<p>Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satori<p>Als ik firmware "BCT1530" van het net haal kan ik mijn pioneer 110 dan patchen met pionero3.1? Ben ik dan verlost van dat heel gedoe met dat stukje software bij pioneer4.13?<p>Kan ik dan ook jouw kanalenlijst en eeprom gebruiken(pioneerpackage)?<p>Groeten smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je BCT1530 van het net haalt, hoef je inderdaad dat stukje software niet meer te patchen.<p>Ikzelf heb nooit een 1530 aangepast, dus alles wat ik schrijf komt uit leeswerk.<p>Ik heb de beschrijving van Pionero nog eens doorgelezen en daar staat expliciet in dat je met Pionero (nog) GEEN 1530 kunt upgraden.<p>Daarnaast staat er een waarschuwing dat de 1530 erg gevoelig is vwb kabel aan en afsluiten. Dit mag alleen als er geen spanning op staat omdat anders de deco kapot kan gaan.<p>Omdat de adressen voor de 1530 anders zijn als bij de 1430 zal mijn PioneerPackage NIET werken.<p>Ik zou even heel voorzichtig zijn en info bij mensen halen die dit eerder gedaan hebben.<p>Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik dat in de pionero handleiding staat dat de BCT1530 niet te patchen gaat met pionero. Maar zijn er dan nog andere programma's(zoals pionero) voor pioneers te patchen confused.gif" border="0

Voorzichtig moet je altijd zijn, altijd eerst de toestellen uitschakelen en dan de kabels verwijderen.<p>Het is wel jammer dat ik jouw eeprom en kanalenlijst niet kan gebruiken. Nu moet ik hem helemaal handmatig afstemmen.<p>Ik heb bij hacktv de BCT1530 firmware gedownload, maar ik vind het wel een beetje raar. Als firmware zit er een file in met extensie .bin, is dit normaal, ik dacht tot firmware altijd extensie .rcu had confused.gif" border="0 . En er zat ook geen eeprom in waar moet ik die dan vandaan halen confused.gif" border="0 <p>Wie heeft er ervaring met het patchen van een pioneer 110 en wil mij a.u.b. een woordje uitleg geven?<p>Groeten smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het antwoord op mijn query voor het upgraden van de 1530.

(Met dank aan Sa1vad0r)<p>There are 4 programs now :

- FlashWizard (This is the one recommended by the Polish people)

- JtagOper

- Flash.exe (This is the oldest and has a lot of limitations)

- STLink (This one was made by another Spanish guy and is VERY handy in case your decoder can't enter in service mode!!!!!!)

 

Those programs can be found at the FTP server or in this

address:<p>http://www.iespana.es/firmwares/<p>Check also the addresses found in this post :

http://pub94.ezboard.com/ffirmwarefrm1.showMessage?topicID=390.topic<p>Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo<p>Kan ik de BCT1530 met de bovenstaande programma's patchen mbv parallel/serieel of moet dat met de J-tag interface.

Kan ik de BCT1530 patchen met pionero3.1, maar met J-tag. Ik heb in de handleiding nergens gelezen dat dit niet gaat?<p>Groeten smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...