Gast Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 Hallo, Ik wil een duo lnb gaan kopen voor het ontvangen van 19.2 en 23.5 Ik heb nu een Topfield 4000 pvr ontvanger en een Visiosat Bisateliet schotel met twee lnb's, een lnb voor 19,2 en die andere voor de BBC, Astra 2 zeker? En ik heb op de slaapkamer een gewone ontvanger die ook op de 19.2 lnb is aangesloten. Het zijn lnb's van het merk ALPS: http://www.mijnalbum.nl/Album=CAVI6JFX Kan iemand mij vertellen wat ik precies voor duolnb hiervoor kan gebruiken en kan dit samen met de Topfield 4000PVR? Ik hoor graag. Andries.
Gast Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 Ik zou in ieder geval niet de DUO LNB van canal digitaal nemen. Dat is een heel geklooi om hem passend op de visiosat bisat te krijgen. Ik heb er zo een en ook een visiosat bisat maar de twee pootjes van de duo zitten te dicht bij elkaar en dan past het niet in lnb houder van de visiosat. Ik heb een van de lnb houders aardig af moeten slijpen en heb ze toen aan de praat gekregen. Maar kon ze alletwee niet optimaal aan de praat krijgen.Of dat nou aan de vorm van de schotel of de grote van de schotel ligt, ik weet het niet. GR Birddog
Henksat Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 Inderdaad niet doen met de Visiosat, Hiervoor zijn speciale full Astra LNB houders in omloop. Dan heb je Astra 1, 2 én 3 op je Visosat. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 Oke, bedankt, ik heb nu dus gewoon Astra 2 via de tweede lnb. Welke zou ik precies moeten nemen op de Visiosat om Astra 1 en 3 te ontvangen? Ik hoor graag nog even. Groeten, Andries.
Henksat Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 Citaat: Welke zou ik precies moeten nemen op de Visiosat om Astra 1 en 3 te ontvangen? Dat zeg ik: De Full Astra LNB beugel origineel van Visiosat. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 @birddog die duo lnb's van canal digital zijn uitsluitend voor 60cm schoteltjes en het liefst ook nog van het merk TRIAX,als je een grotere schotel hebt wil het niet want je gaf al aan passen niet in de houder. canaal digitaal heeft dus absoluut geen rekening ermee gehouden dat er ook mensen zijn met 80 cm schotels of groter:S grtz hendrik b oet GRUNN
Gast Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 "Dat zeg ik: De Full Astra LNB beugel origineel van Visiosat.' Ja, oke dat begrijp ik wel van die houder, maar wat voor lnb dan en kan ik die aansluiten op de Disecq switch en hoef ik verder geen nieuwe kabels te trekken? Andries.
Gast Geplaatst: 26 augustus 2007 Geplaatst: 26 augustus 2007 Citaat: "Dat zeg ik: De Full Astra LNB beugel origineel van Visiosat.' Ja, oke dat begrijp ik wel van die houder, maar wat voor lnb dan en kan ik die aansluiten op de Disecq switch en hoef ik verder geen nieuwe kabels te trekken? Andries.
Henksat Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Citaat: Ja, oke dat begrijp ik wel van die houder, maar wat voor lnb dan en kan ik die aansluiten op de Disecq switch en hoef ik verder geen nieuwe kabels te trekken? Je hebt dan 3 losse LNB`s nodig, Single Twin of Quad, afhankelijk of je 1,2,3 óf 4 ontvangers wilt aansluiten. Die losse LNB laat je naar een 4/1 Diseqc switch gaan en vanaf de switch naar de ontvanger. Er hoeft dus geen extra kabel naar de ontvanger getrokken te worden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Bedankt Henksat, nu is het heel duidelijk. Ik zal eens wat spul gaan bestellen. Groeten, Andries.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen