Ga naar inhoud


[Pioneer] heeeeeeeelp


Gast bartou

Aanbevolen berichten

krijg met mijn pioneer 200nl in een keer de melding "parallel port could not be opened" als ik met pionero mijn firmware probeer te flashen

ben radeloos want hij doet het wel maar kan er niets meer mee

alvast bedankt voor een oplossing als die er is

groeten Bart frown.gif" border="0frown.gif" border="0frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

he een paralelpoort aan de receiver is Supergevoelig bij spanningsstoten-pieken. Hij kan dus inderdaad stuk gaan als je aan en afkoppelt tijdens dat op receiver en pc spanning (power) staat. Voorzichtig dus met dat vele malen proberen.

Verder wil wel eens een bitje hangen hier of daar en ik heb gemerkt dat een harde reset ( de stekker uit het stopkontakt trekken) een fout verzwelgdt. Maar ook dat nooit met alle andere apparaten verbonden en ingeschakeld.<p>Mijn reparaatski was erg duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn vorige pc heb ik ook een paar deze melding gehad. Aan en uit zetten van de pc en deco (even uit laten) startte de zaak weer netjes op. Met mijn nieuwe pc (3/4 weken geleden gekocht) heb ik de parallel poort van de pc opgeblazen toen ik na een firmware flash mijn laserprinter weer aansloot.

Alls aan/uit zetten niet werkt, zou ik eerst even testen of je gewoon kunt printen om de pc uit te sluiten. je kunt ook de kabel even na kijken, omdat met frequent kabels wisselen ook een draadbreukje kan optrden.

Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ik kan gelukkig gewoon printen

heb inmiddels windows xp opnieuw geinstaleerd (niet om die reden) en ga het alsnog eens proberen en laat meteen weten wat het resultaat is

alvast bedankt van Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens het kan ook aan je PC-Bios instelling van de PPoort liggen daar is namelijk de optie mogelijk ECC en nog zoiets als EPC (effe kwijt..) die bij het versturen van data via de PPoort dus in ECC moet staan....> bij het installeren van een printer die deze poort gebruikt kan het middels Plug and Pray zijn dat die setting gewijzigd wordt in bidirectioneel!!! Dit moet dus om de receiver te kunnen updaten of uitlezen gewijzigd worden. Dat betekend dan wel na het updaten weer terug zetten anders krijgt je printer weer garbage (rommel waar hij niets mee kan).

Verder zijn er ook PPoorten die echter onder ieee-1284-modus data versturen naar je receiver en die laatste is niet door alle chipfabrikanten ondersteund. Athlon hangt zich zonder meer op.

Indien de communicatie via die modus verloopt is er ook een probleem met W2k daar de drivers voor die modus niet onderstuend wordt door Microsoft.

Er zijn wel drivers maar die worden niet gegarandeerd. Voor XP weet ik het niet.<p>hopelijk een hulp?

Groet Ton laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens iemand anders pesten Secarem smile.gif" border="0 (geintje)<p>probeer Pionero eens in 'Compatible Mode' te runnen onder XP, dit wil vaak helpen !<p>En zoals Secarem zei, controlleer de poort instellingen !<p>Laters !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...