Ga naar inhoud

AF-9400PVRHDMI

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben al enige tijd in het bezit van deze ontvanger van Arion. Hiervoor had ik een TOPFIELD PVR4000. Prachtig apparaat trouwens. Met weemoed denk ik terug aan dat apparaat. Ik heb nu nog steeds veel problemen. Misschien kan iemand mij helpen. De volgende problemen:

Hoe krijg ik de niewste firmaware geinstalleerd. Ik weet technisch wel hoe het moet en weet ook wel waar ik die moet halen (CLARKEBELT) maar de ontvanger weigert de update systematisch. Nou las ik in een bericht iets over een CD versie? Waar kan ik hierover informatie vinden?

Als ik alle kanalen verwijder door de satteliet te verwijderen en ik voeg ze daarna weer toe, dan begint de kanaalnummering niet weer op 1 maar gaat verder waar hij de laatste keer gebleven was. Hoe krijg ik de kanaal nummers weer geinitialiseerd?

Waar kan ik een afstandbediening bestellen. De mijne heeft het eigenlijk al begeven. De helft van de knoppen zitten vast.

Als ik van een zender opneem dan is kan ik daarna niet meer naar alle zenders kijken. Hoe kan ik testen of beide kabels signaal krijgen?

Veel vragen, maar even zovele problemen. Eigenlijk nog meer maar dan vraag ik te veel.

Versienummer hardware dVer 1.3

Versienummer Loader LdVer 2.10

Versienummer Software CLK-1070-2087L

Aston CAM 2.17 Crypt (dual scramble)

Groet en dank

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Hallo,

Ik ben al enige tijd in het bezit van deze ontvanger van Arion. Hiervoor had ik een TOPFIELD PVR4000. Prachtig apparaat trouwens. Met weemoed denk ik terug aan dat apparaat. Ik heb nu nog steeds veel problemen. Misschien kan iemand mij helpen. De volgende problemen:

Hoe krijg ik de niewste firmaware geinstalleerd. Ik weet technisch wel hoe het moet en weet ook wel waar ik die moet halen (CLARKEBELT) maar de ontvanger weigert de update systematisch. Nou las ik in een bericht iets over een CD versie? Waar kan ik hierover informatie vinden?

a/ De 9400HDMI word niet in CD geleverd,heb je wel software vernieuwen in het menu staan?

Heb je dit er wel instaan en hij pakt hem niet doe dan een fabrieksreset en probeer opnieuw.

Als ik alle kanalen verwijder door de satteliet te verwijderen en ik voeg ze daarna weer toe, dan begint de kanaalnummering niet weer op 1 maar gaat verder waar hij de laatste keer gebleven was. Hoe krijg ik de kanaal nummers weer geinitialiseerd?

b/Snap niet wat je bedoelt de topfield reageert hetzelfde.

Waar kan ik een afstandbediening bestellen. De mijne heeft het eigenlijk al begeven. De helft van de knoppen zitten vast.

c/Gebruik zelf een 525 van logitech

Als ik van een zender opneem dan is kan ik daarna niet meer naar alle zenders kijken. Hoe kan ik testen of beide kabels signaal krijgen?

d/Als je meerdere keren op info drukt dan zie je welke tuner je kijkt,schroef dan de kabels een voor een in de tuners.

Veel vragen, maar even zovele problemen. Eigenlijk nog meer maar dan vraag ik te veel.

Versienummer hardware dVer 1.3

Versienummer Loader LdVer 2.10

Versienummer Software CLK-1070-2087L

Aston CAM 2.17 Crypt (dual scramble)

Groet en dank

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:
Citaat:
De 9400HDMI word niet in CD geleverd

Wel degelijk wordt deze in CD uitvoering geleverd. Sterker nog alle 9400HDMI modellen die via de Nederlandse importeur komen zijn CD modellen.

@Gorefast

De nieuwe OTA firmware die jij bedoel is die voor de internationale of CD uitvoering ?

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
De 9400HDMI word niet in CD geleverd

Wel degelijk wordt deze in CD uitvoering geleverd. Sterker nog alle 9400HDMI modellen die via de Nederlandse importeur komen zijn CD modellen.

@Gorefast

De nieuwe OTA firmware die jij bedoel is die voor de internationale of CD uitvoering ?

Dit is geen officiële CD uitvoering de importeur loopt te kloten,en deze SW heeft ook geen mogelijkheid voor OTA.

Geplaatst:

Toch wel vreemd als daar dan een CanalDigitaal en TVVlaanderen logo aanwezig is in de firmware van deze ontvanger ? Lijkt me toch echt dat je dit niet zomaar mag gebruiken. En gezien de goede relatie van de importeur met CanalDigitaal en TVVlaanderen lijkt me het ook niet dat deze het zomaar zonder toestemming gebruikt.

Daarnaast is de laatste softwareversie, van 29 maart 2007, ook geheel DUO LNB 60 voorbereid.

Satwatcher

Geplaatst:

Is het dan gewoon de CD-software van de 9300 die ze een beetje hebben uitgebreid voor de 9400 HDMI? Van de site van CDS word je overigens niks wijzer; die hebben het alleen over de 9300 en 9280. En de site van de importeur is niet wat je noemt up-to-date...

Geplaatst:

* De 9400HDMI word niet in CD geleverd,heb je wel software vernieuwen in het menu staan?

Ja die staat in het menu. Uitvoeren resulteerd echter steeds in de mislukt melding.

* Als ik alle kanalen verwijder door de satteliet te verwijderen en ik voeg ze daarna weer toe, dan begint de kanaalnummering niet weer op 1 maar gaat verder waar hij de laatste keer gebleven was. Hoe krijg ik de kanaal nummers weer geinitialiseerd?

Hiermee bedoel ik dat als ik een keer een scan naar zenders heb uitgevoerd dan wordt het eerste kanaal op positie 1 geplaatst etc en het laatste op 2309 (of zo). Als ik alle kanalen verwijder en opnieuw een scan uitvoer dan wordt er verder gegaan met kanaal 2310 i.p.v 1

Hoe zie ik dat het een CD versie is? Hoe krijg ik daarop nieuwere firmware geinstalleerd? Of is dat niet mogelijk? Als ik de verschillende versies van de firmware op de harde schijf plaats dan herkend de firmware update deze niet.

Geplaatst:

Als je SW vernieuwen in het menu hebt staan dan heb je er geen CD versie opstaan.

Je kan bij info zien welke versie je erop hebt staan.

Volgens mij moet je gewoon eerst een fabriek-reset doen en dan software vernieuwen,hij is gewoon van slag denk ik.

Als dit niet helpt kun je ook proberen de SW serieel te laden.

De datum van de SW moet dan 24 augustus zijn.

Geplaatst:
Citaat:
Je kan bij info zien welke versie je erop hebt staan.

Ik weet dat het in deze draad om een 9400 gaat, maar wil toch een vraag stellen over de geciteerde uitspraak. Hoe kun je aan de info zien dat het een CD-uitvoering betreft? Bij mijn 9300CD geeft Informatie uit het Menu:

Versienummer van de loader:LdVer1.10
Versienummer van de software: ARI-1067-2087L
S?W BuildDate:Mar 29 2007
Versienummer van hardware:DVer1.3
Type:AF-9300PVR

Waaruit blijkt nou dat het om een CD-versie gaat? Of is het bij een 9300 niet te zien, en bij een 9400 wél ergens aan? Waaraan dan?

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Geplaatst:

De CD versie heeft gewoon in het menu software vernieuwen staan. Dat was bij de 9300 niet het geval bij de 9400HDMI is het wel het geval. Maar hij geeft op dit moment standaard bij deze optie mislukt aan. Gewoonweg omdat er in de datastream van Arion op Astra satelliet deze loaderversie niet aanwezig is.

Overigens is de 9400HDMI wel volledig CanalDigitaal/TVVlaanderen goedgekeurd. Heb het gisteren nog bij de betrokken bedrijven nagevraagd. Kon ook niet anders want de logo's van de satellietaanbieders staan er prominent in.

Laatste firmwareversie die op dit moment beschikbaar is, is de versie van 29 maart 2007 maar er zit op korte termijn een nieuwe versie voor de CD uitvoering aan te komen.

Voor de goede orde. Heb hier zelf de CD versie van de 9400HDMI in de huiskamer staan.

Satwatcher

Geplaatst:

Hoe weet je het dan dat het de CD versie betreft? Je geeft aan dat jijzelf de CD versie hebt. Waar zie je dat aan?

Geplaatst:

Als eerste krijg je als je een fabrieksreset doe en je selecteer de Nederlandse taal dan krijg je de Fastscan mogelijkheid om Nederland of Belgie te kiezen.

Daarna krijg je de vraag, tenminste met de software van 29 maart, of je een DUO LNB gebruikt.

Daarnaast zie je als je voor de Nederlandse taal heb gekozen en daarna voor het land waarin je de ontvanger gebruikt bij een automatisch zenderzoektocht van een satelliet respectievelijk het CanalDigitaal of TVVlaanderen logo.

Daarnaast zijn de loaderversie en het firmwarenummer anders dan de Europese versie.

Satwatcher

Geplaatst:

Bedankt,

Dit is inderdaad het geval. Precies zoals je beschrijft.

Betekent dat, dat deze niet via de satteliet te updaten is?

Groet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen