Ga naar inhoud

Is on-board video Intel X3100 ook goed voor gaming en HD video?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan een Shutlle SG33G5 barebone te kopen. Die wil ik als mediacenter inrichten. De shuttle heeft een HDMI en VGA uitgang. Ik acht het niet ontdenkbaar dat ik af en toe ook een spelletje zoals Lord of the Rings online wil spelen. Ook wil ik High Definition materiaal kunnen afspelen.

De shuttle heeft een Intel X3100. Heeft iemand hier ervaring mee en kan hij het bovenstaande aan of moet ik toch een losse PCI-e videokaart erbij kopen? Ik stop er overigens een Pentium E6600 dual core in en 2 GB geheugen.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

voor alle onboard video opties geld hetzelfde echt goed gamen is onmogelijk daar heb je een losse videokaart voor nodig ik heb zelf een moederboard met een geforce 6150se die redelijk vergelijkbaar is en gamen is een ramp.

zeker op een hogere resolutie is het niet te doen zie ook onderstaande test.

http://techreport.com/articles.x/12195/1

verder vind ik de shuttle kastjes nogal erg veel herrie maken niet echt geschikt als je een stille pc wilt hebben.

Geplaatst:

Hoi,

Helemaal mee eens. Ik heb een shuttle gekocht maar ze maken 1) best wel lawaai, 2) hij kan niet goed High Definition aan, 3) de voeding is 250 watt dus een goede videokaart erin stoppen is bijna niet mogelijk (heeft ook een 6 pins extra voeding die de shuttle niet biedt) en 4) moest ik het geheugen handmatig op 2,0 volt zetten voordat het uberhaupt werkte.

Ik heb een 650 watt hele stille voeding liggen, een 6600E en 2GB geheugen. Ik koop een mooie mini tower en een goede videokaart. Dat is veeeeel beter.

Groetjes

Geplaatst:

De G33 chipset heeft GEEN GMA X3100 maar een 3100, en dat is nogal een verschil. De 3100 is en zal nooit geschikt zijn voor spelletjes, waar de X3100 er met hardware T&L er in de toekomst (met nog steeds in ontwikkeling zijnde drivers) misschien nog wel wat van bakt.

Met video kunnen ze trouwens allemaal wel aardig overweg....

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord. smile.gif

De barebone voldoet niet helemaal dus ik ga hem verkopen. Ik heb een midi-kast gekocht met een normaal moederbord. De overige onderdelen (650 watt voeding, E6600 processor, 8800GTS video kaart en 2 GB geheugen) had ik nog. smile.gif

Draait als een zonnetje smile.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen