Ga naar inhoud


[Pioneer] astra/bird


bella

Aanbevolen berichten

Beste mede scotelbezitters,<p>Ik heb vandaag (jawel met dit weer) op het dak een nieuwe visiosat bisatellite geplaatst.Nu werkt de astra goed aleen met de hotbird heb ik niet alle kanalen. Heb bv. wel Palco maar met sommige andere kanalen krijg ik het beroemde rode puntje. werk met een dbr 200-nl dynamit 4.12 met de eprom van Satori uit zijn pakketje.wie heeft een idee?<p>groetjes,

Edwin edwinr@noknok.nl

Astra 19,28,23 en hotbird

Topfield 7700 HSCI

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inderdaad moedig om met dit weer het dak op te gaan, maar soms moet je er blijkbaar iets voor over hebben.

Ik heb het probleem wat jij nu noemt ook gehad. Na allerlei testen, opnieuw scannen enz. bleek uiteindelijk dat mijn schotel niet helemaal zuiver stond. Zowel Astra als Hotbird bestaan uit meerdere satelieten en ik vermoed dat ze zover van elkaar staan dat sommige transponders binnen en andere buiten de focus van de schotel/lnb kunnen vallen als de afstelling niet heel erg precies is. Daarnaast zit je natuurlijk sowieso al 3 graden uit focus omdat de Astra en Hotbird 6 graden uit elkaar staan.

BTW: Ik heb een 80 cm schotel.<p>Kijk even op de signaalmeter ('menu' '-7') hoeveel signaal je binnen krijgt.<p>Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt alvast voor je reactie satori. De signaal meter geeft bijna 4 aan dus dat moet voldoende zijn denk ik. Ga meer weer eens het dak op (nu niet want het stormt hier aan de kust) en ga hem opnieuw uitrichten.<p>Edwin

Astra 19,28,23 en hotbird

Topfield 7700 HSCI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...