echostar2220 Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Hallo allemaal Graag een advies/tips om receiver te kopen : moet ik voor de dreambox gaan of een gewone PVR, en welke dan ?
Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Hallo Echostar 2220, Allereerst welkom op dit board. Ik denk dat je vraag veel te algemeen is. Het ligt er maar net aan hoeveel kennis je hebt en wat je wilt ontvangen. Voor ontavngers met een PVR is er voldoende keuze, waar iedereen zijn eigen ontvanger als favoriet aangeeft. Arion / Humax of Topfiel om maar een paar PVR ontvangers te noemen. Een Dreambox is een hobbydoos. Hier moet je gewoon tijd (en zin) voor vrij maken. Ikzelf ben een beginnende Dream gebruiker en breng meer tijd achter de computer door om met de dreambox te spelen, dan dat ik daadwerkelijk TV kijk. Als je voor een PVR wilt gaan, kijk dan op de diverse fora hier op het board. Kijk of de betreffende PVR doet wat je wilt. Ik weet dat het heel algemeen is, maar ik wil je niet de een of de andere ontvanger aanprijzen zonder te weten wat je prdcies wilt ontvangen / doen. JJK
echostar2220 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2007 Mijn dank voor antwoord, tot kort heb ik echostar 2220 (in combinatie met technsat schotel 4 LNB's in een) !! ja ja, maar die is helaas stuk ! ik heb van een vriend een Nokia 9600S. toch welk ik de gelegenheid gebruiken om een new receiver te kopen, zodat ik de programma's kan opnemen. je hebt gelijk ik heb zelf weinig tijd om te kunnen "hobbyen". mijn dank voor je antwoord
W3ird_N3rd Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Het gebruiksdoel weten is een vereiste. Dus wat wil je? Wil je exotische features, hobbyen, educatief kijken, en vooral veel leren en dingen uitzoeken en daar de nodige tijd instoppen? Dan zou een Dreambox geschikt zijn. Als dat niet het geval is, wat wil je dan? Een simpele ontvanger die eenvoudig te bedienen is? Goede beeldkwaliteit? HDMI uitgang? Lage prijs? Snel zappen? Canal Digitaal fastscan? DiSEqC? Mediahighway EPG? Ik kan je maar op één punt iets aanbevelen: zoek een ontvanger met één of liever twee common interface sloten. Daar krijg je bijna nooit spijt van. Voor de rest is het erg moeilijk te zeggen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Citaat: Ik kan je maar op één punt iets aanbevelen: zoek een ontvanger met één of liever twee common interface sloten. Daar krijg je bijna nooit spijt van. Heb ik persoonlijk ook geen spijt van en de keuze is dan opeens heel groot, wellicht wel te groot. Je kan tegenwoordig ook heel leuk hobbyen met een CI ontvanger, zonder er al te veel tijd in te hoeven stoppen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen