Klokn Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 ls. ik heb hier van een kennis een mm 9500 staat met dvb 2000 beta 8 software er in. Nu is het gekke dat de regionalen wel beeld geven maar geen enkele andere nederlander (ook bvn niet). Er is geen signaal aanwezig. Ik heb de lnb spanning gemeten en die is goed, zowel 14 als 18V. Lnb zelf ook, want een willekeurige andere deco doet het prima. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik merk wel dat de voeding 'joelt' als die van Horizontaal naar Verticaal schakelt. alvast dank. mvg klokn
metropar Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 probeer maar eens een satslope of een regebare demper tussen de coax zodat het signaal wat afzwakt wat je ook nog kan doen is de schotel wat verdraaien zodat het signaal minder wordt is waarschijnlijk kwestie van oversturing van het signaal krijg je nogal snel als je er een schotel van 80 of meer aanhangt als er een ndt 1006 tuner in de ontvanger zit gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Klokn Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2007 er zit dd een ndt1006 tuner in maar mijn schotel is 60cm. Ik ga het proberen en laat het resultaat hier weten. mvg Klokn
Klokn Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2007 heb het geprobeerd, maar geen resultaat. Wat me nu ineens opviel': op rtl 4, rtl5 en rtl7 heb ik wel signaal. Op de rest niet. Iemand enig idee?
Klokn Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2007 het is opgelost. Ik keek verder in de deco en zag een weerstandje van 1 kOhm gesoldeerd van C71 naar r18 op de tunerprint. Deze heb ik verwijdert en voila, vol beeld. Iemand enig idee waarom deze er in is gesoldeerd? mvg Klokn
Duikertje Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 Volgens mij is het een besturings probleem. Heb zelf de versie 1.84.7 er in zitten en dat wekt prima met 4 lnb's. Heb nog een andere staan met de No 0ne man it of iets dergelijks erop en die heeft het zelfde probleem dat hij geen disec schakeling maakt. Dus ik ga even zoeken of ik nog een 1.84.7 versie kan vinden en zet die er dan in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen