Gast Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 Ik heb sinds kort een Inverto 7000 met motor en 90cm schotel. Na een week te hebben gedraaid de normale lnb verwisseld voor een Unicable exemplaar. Deze pakte vlot alle instellingen en iedereen blij. tot na een week deze LNB herhaaldelijk signaal verliest en de schotel niet meer wil draaien tussen de satalieten. Volgens de leverancier (Cwriter) zit het probleem in de combinatie motor en Unicable m.a.w. deze LNB kan niet gebruikt worden samen met een motor. Wie heeft hier ervaring mee?
Gast Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 Het is niet voor het eerst dat deze firma verkeerde info geeft: dat zal wel te maken hebben met de lage prijsstelling. Alles heeft nu eenmaal zijn prijs. De Inverto kan (met de 1.4 firmware) prima overweg met een gemotoriseerde schotel met een Unicable LNB. Let wel op dat je voor "doorlus" hebt gekozen (zowel fysiek (kabeltje aan de achterzijde) als in het instellingen menu). En heeft het eerst wel gewerkt? Denk dan eens aan een, ten gevolge van het draaien, losgeraakte verbinding.
mulligan Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 kunt ge met deze configuratie (één lnb op motor gestuurde schotel en inverto 7000 pvr) gelijktijdig opnemen en naar een andere zender kijken?
Gast Geplaatst: 28 augustus 2007 Geplaatst: 28 augustus 2007 Ja, geen probleem. Uiteraard kan de motor de schotel slechts op één satelliet tegelijk richten. Als er b.v. een opname van een Astra 1 zender plaats vindt, zullen alle zenders van andere satellieten lichtgrijs en dus niet kiesbaar zijn.
Gast Geplaatst: 30 augustus 2007 Geplaatst: 30 augustus 2007 Ook volgens de site van Inverto zou het moeten werken.. Met een vaste LNB en de instelling op vast i.p.v. unicable werkt alles prima (behalve de 2e tuner die geen signaal krijgt. In nu de conclusie dat mijn INVERTO lnb naar de klote is?? Van INVERTO krijg ik geen antwoord op mijn mail. Zal **** mailen in hoeverre ze garantie geven. [color:"red"]Geen reclame! [/color]
Moderator wiz Geplaatst: 30 augustus 2007 Moderator Geplaatst: 30 augustus 2007 zet het apparaat uit, en sluit je 2e tuner eerst aan op je lnb, en lus eens door. Kijk dan eens wat het resultaat is. Wellicht kan je daar dan conclusies aan verbinden. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Geplaatst: 31 augustus 2007 Geplaatst: 31 augustus 2007 Citaat: zet het apparaat uit, en sluit je 2e tuner eerst aan op je lnb, en lus eens door. Kijk dan eens wat het resultaat is. Wellicht kan je daar dan conclusies aan verbinden. Ga ik proberen, al kan ik me nog niet helemaal voorstellen wat het verschil kan zijn.
Gast Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 Je kan dan in ieder geval zien of het probleem meeverhuist. Zo ja: extern probleem (LNB, bekabeling, connector), zo nee: intern probleem (-< de dealer).
Gast Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 bij mij draait het unicable gebeuren al een tijdje zonder problemen , ik heb ook een draaibaar systeem , staan allebei je tuners ingesteld op verschillende frequenties ? is usals ingesteld ? ( menu , antenne instellingen en dan de gele knop op de afstandsbediening ) Succes , Michel
Gast Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 De topicstarter heeft ook aangegeven dat oorspronkelijk alles goed werkte. Zo zie je dat de kwaliteit van het kaartschrijversantwoord een aanfluiting is! Het meest waarschijnlijke is volgens mij, dat (ten gevolge van het draaien) er een verbinding/connector niet meer helemaal lekker zit. Vooral ook, omdat de motor blijkbaar niet (meer) draait.
Gast Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 Inmiddels de Unicable LNB weer vervangen door een standaard exemplaar en motor werkt weer naar behoren en we hebben geen (onverklaarbare) uitval van signaal meer. Met het omdraaien van 1&2 bleef het probleem. Van de leverancier een RMA formulier ontvangen, nu de nota nog opzoeken en de zooi op mijn kosten retour zenden.
Gast Geplaatst: 27 september 2007 Geplaatst: 27 september 2007 Firma heeft inmiddels op hun kosten een nieuwe LNB gest. Ga ik morgen installeren.
SkullOne Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 Mooi om te horen. Deden ze er erg moeilijk over?
Gast Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 Verder geen reactie meer gehad, alleen een nieuwe LNB. Dus wat dat betreft prima service. Alles werkt nu weer prima dus het heeft wel degelijk aan de LNB gelegen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen