Ga naar inhoud


[Strong 8000] Haperende strong 8000


Gast

Aanbevolen berichten

ik bezit een strong 8000 met een monobloc 1.2 disq software 3.0 erop met kanalen lijst van nokiamast en daarna seqa 2 patch en als laatste de emu patch, draait eerst redelijk goed maar gaat na verloop van tijd op astra beeld uitval vertonen en op hotbird helemaal geen beeld in de instellingen zag ik dat hotbird op b stnd dit aangepast naar a en astra op b gezet, maar toch nog steeds beeld uitval op astra(HEEL ONREGELMATIG) en helemaal geen beeld op hotbird. sluit ik mijn free to air tuner op dezelfde wok dan heb ik prachtig beeld zowel op astra als op hotbird dus volgens mij ligt het niet aan de schotel wat kan ik aan mijn strong 8000 doen om wel een goed beeld te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit kan nog best wel te maken hebben met slechte kabels of slecht uitgericht enzo (de meeste strongs hebben nog al een gevoelige tuner).

en anders zal je hem opnieuw kunnen proberen te patchen, of je tuner kan ook nog kapot zijn.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor reactie Gerard,

 

Opnieuw patch erin, nu draait astra geweldig, hotbird doet niets, wat me wel opvalt is dat bij het laden van kanalen lijst met epg dat Astra op a staat en hotbird op b terwijl hotbird eigenlijk op 1 / a moet staan, ook blijkt dat het mono blok een 1.0 is en de instellingen na opnieuw patchen op diseq1.2 staan.

zit er daar iets fout?( volgens mij kan ik toch 1.2 draaien op een 1.0 systeem?)

Dat de tuner defect is geloof ik niet want andres zou ik toch geen mooi strak astra hebben?

Mvrgr. Marco alias wokkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens ook nog de kabel vernieuwd en opnieuw uitgericht met compas en nog steeds het zelfde probleem....Hang ik mijn free to air eraan dan heb ik perfect beeld op zowel astrat als op hotbird, ik denk dat het toch in de instellingen iets fout heb staan, graag jouw idee hierover...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het maakt niet uit dat die op Diseqc 1.2 staat, als je de switch nummers/letters hebt gekozen werkt dat toch wel.

maar mischien is de switch in je monoblock kapot?

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...