Ga naar inhoud


Aston Dual 1.07


Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: EBOR
Is het verstandig om nu de 2.18 erop te zetten?

Las hier eerder dat enkele hier problemen mee hadden eek

gr.


Sommigen hebben overal problemen mee wink maar bij mij loopt hij al maanden zonder problemen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: verkerkbr


Uit email contact met Aston in Frankrijk kwam naar voren dat de Sat update nog steeds niet mogelijk is.


Waarom eigenlijk niet?

De op de Aston web-site aangegeven zenders kon ik niet vinden. Ik denk dat men tijdelijk geen "onderdak" heeft voor de update bij een bepaalde zender.

Origineel bericht van: verkerkbr

Kon Cam opsturen om daar de update te laten uitvoeren. Was wel een "uitzondering" stond er nog bij.


Vind ik een onbegrijpelijke uitspraak.

Uitzondering staat ook tussen aanhalingstekens. Ik heb zo'n idee dat men dit als service ziet, omdat de sat update (tijdelijk ?) uit de lucht is. En als men het vriendelijk vraagt het ook als service bij de fabrikant kan worden uitgevoerd.

De nederlandse importeur heeft op zijn web-site het update bestand beschikbaar. Hiervoor heb je, naar het schijnt, een bepaald type ontvanger nodig om deze update te kunnen aanbrengen.

Verder verwijst men naar de dealer om dit te laten uitvoeren.

Is Aston soms van plan de tak van sport CAM's op termijn op te geven?



Men staat zeker achter het product en is bereid de update, inclusief het terugsturen van de Cam kostenloos uit te voeren. Dit is niet bepaald een indicatie om een product te beeindigen.

Al met al vind de Aston goed werken en duidelijk is dat zij achter hun product staan. Dit is nog al eens anders.

Groet,


Bram



Ik vind dat terugsturen een beetje out of date, waarom maken ze geen gebruik meer van updates via de satelliet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Wat denk je dat een transponder huren kost confused Hij heeft er "jaren" op gestaan, het houd een keer op natuurlijk whistle


Nou Sjaak(k)... Ik heb die CAM anders niet -jaren- (maar minder dan een jaar) en bij mij is ie afgelopen weekend ook spontaan in de virgin mode gefloept... Dit betekent dat mijn Inverto geen programma's meer kan decododeren. Uiteraard ben ik daar helemaal niet blij mee. En nu het updaten niet meer OTA gaat nog minder.

In mijn optiek moeten ze op z'n minst de 2.17 versie OTA zetten. Dat zat verdorie in de CAM toen ik 'm kocht. 'Spontane' revert naar de oersoftware is gewoon onacceptabel. Zeker met een CAM uit deze prijsklasse...

Heb er nu een (geleende) originele CD CAM ingezet. Deze kan opgenomen programma's wel decoderen. Alleen loopt hij vaak vast tijdens het kijken. Weet iemand hoe ik deze kan updaten? Er was een OTA update voor, maar deze kaart heb ik geleend en was al tijden niet meer in gebruik. Als ik op BVN ga zoeken naar de software zegt hij na een paar minuten "Updaten mislukt"...

Nee ik ben er allemaal niet zo blij mee... En wat het Aston zou kosten om dit OTA op ons te laten neerdalen zal mij een zorg zijn. Hun product werkt gewoon niet goed op dit moment. De oplossing is heel eenvoudig: OTA. Dan maar met een 2.17 of, mooier nog, een fix (2.19?).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak,

 

De vergelijking met auto's laat ik maar even voor wat het is. Het antwoord zal namelijk jouw stelling over de Aston ondersteunen. wink En dat terwijl ik dat toch iets anders zie.

 

Wat ik me namelijk afvraag is waarom de Aston in de Inverto wel in de virgin mode komt en andere CAM's dat euvel zover ik weet, niet kennen. En als het probleem een Inverto-Aston probleem blijkt te zijn, wat moet je dan als consument? Van Inverto kunnen we blijkbaar niet veel meer verwachten.

 

Maar hiernaast zijn zover ik weet ook mensen met andere ontvangers dan de Inverto door dit probleem getroffen. Dus rijst er de vraag of de verantwoordelijkheid op zijn minst gedeeltelijk bij Aston ligt. Nuja... in Nederland mag je je gelijk gaan halen bij de winkel die het product geleverd heeft, maar die zien me al aankomen. Dat werkt ook niet.

 

Wellicht zal ik van je aanbod gebruik moeten maken cool. Dat is (heel) erg mooi, maar uiteindelijk zou het door de fabrikant(en) zelf geregeld moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt... de Inverto sloft idd...

 

Maar ik kan ook leuke vergelijkingen maken! :D Stel je hebt een PC met Vista, en na een hele tijd relatief okay te werken heeft ie zichzelf spontaan gedowngrade naar Windows 95. wink

 

Anyway, ik ben momenteel sowieso aan het kijken naar een nieuwe ontvanger. Twijfel tussen de Topfield 7710 HD en de Humax iCord. En voor beiden lijkt het erop dat je de Aston en de Mediaguard van CD niet moet hebben voor een (wat CAM's betreft) probleemloze werking.

 

Weet jij of zo'n Topfield 7710 HD in staat is om de Aston te programmeren? Anders moet ik wat anders verzinnen voor de Aston, zoals bij jou langskomen (of opsturen?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan jullie uit persoonlijke ervaringen melden dat dit ik dit ook al een paar keer heb zien gebeuren met Topfields.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... er is een wonder geschiedt!

 

Ik haal de CD CAM uit het bovenste slot en stop 'm in de onderste. Ik kan opeens wel een softwareupdate doen! Daarna het tweede wonder. Ik stop de Aston in het onderste slot en ziedaar: Loopt ie weer op 2.17! crazy

 

Nouja, zolang het maar werkt zullen we zeggen. Ik heb nu de CD Mediaguard maar in de Inverto gezet. Dan kan de Inverto de Aston niet per ongeluk in de virgin mode gooien.

 

Vaag gedoe... Of Sjaak heeft mijn CAM vanaf Apeldoorn in lopen stralen ofzo. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig idee hoe mijn Aston weer spontaan op 2.17 loopt? Ik neem aan dat de Inverto mij voor de gek heeft gehouden (ook cold boot gedaan, dus dat was het ook niet). Maarja, er was sowieso wat geks aan de hand omdat ik de Mediaguard CAM eerst niet kon updaten en toen opeens wel. Eens zien hoe goed de Inverto met deze CAM/nieuwe software functioneerd...

 

Edit:

Sjaak, hier iemand met een Topfield en het probleem: Klik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Tja ik dacht wel dat dat zou komen, :D de 77xxpvr is een héél apart geval. Die is sw matig nog niet af, dat bewijst wel mijn stelling dat het aan je ontvanger ligt whistle


Huh, het gaat toch over een aston CI in combinatie met een inverto.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...