Ga naar inhoud


Aston Dual 1.07


Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: I_am_Dreaming
ik heb een tijdje geleden ook een aston 1.07 gekocht. hij is toen al eens een keer blijfen hangen in een update.
ik heb hem toen kunnen redden door derde.maar na een poosje kon ik niet meer in de cam komen en hij blijft ook 103.00 aangeven
er is niets meer mee te doen ik gebruikte hem in een dreambox 7000. kan ik dit ding op een of ander manier op mijn pc herprogrammeren ? hij ligt alweer een tijdje in de la en ik vind het zonde om hem weg te gooien.


Ik heb enige jaren geleden bij de importeur van Aston, gevestigd in Eindhoven, de vraag gesteld hoe de Aston 1.07 is op te waarderen.

Dit was per satelliet mogelijk, maar dit werkte echter nu juist niet in een Dreambox. Uiteindelijk de Aston 1.07 opgestuurd naar betreffende importeur en deze opgewaardeerd terug gekregen.

Daarna ben ik Ccam gaan gebruiken en was de Aston 1.07 cam niet meer nodig. Inmiddels in de Kahtrein weer wel. Weer voor een Aston 1.07 gekozen.

Misschien goed om dit te weten. En ik zou bij de betreffende importeur deze vraag eens stellen. Er was daar een persoon werkzaam, die er bijzonder veel van af wist. Het was overigens een prima kostenloze service.

Groet,


Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch wat veel web-shops aangeven, 2 zenders op 1 transponder en geen zender op transponder x en de andere op y. Dan zal het een tweede tuner worden en een smart-wi ofzo.

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr


Dit was per satelliet mogelijk, maar dit werkte echter nu juist niet in een Dreambox.



Nog wat onderzoek gedaan, omdat ik mijn Aston 1.07 ook wil opwaarderen. Uit email contact met Aston in Frankrijk kwam naar voren dat de Sat update nog steeds niet mogelijk is.

Kon Cam opsturen om daar de update te laten uitvoeren. Was wel een "uitzondering" stond er nog bij.

Mogelijk interessant om te weten.

Groet,


Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr


Uit email contact met Aston in Frankrijk kwam naar voren dat de Sat update nog steeds niet mogelijk is.


Waarom eigenlijk niet?

Origineel bericht van: verkerkbr

Kon Cam opsturen om daar de update te laten uitvoeren. Was wel een "uitzondering" stond er nog bij.


Vind ik een onbegrijpelijke uitspraak.

Is Aston soms van plan de tak van sport CAM's op termijn op te geven?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: verkerkbr


Uit email contact met Aston in Frankrijk kwam naar voren dat de Sat update nog steeds niet mogelijk is.


Waarom eigenlijk niet?

De op de Aston web-site aangegeven zenders kon ik niet vinden. Ik denk dat men tijdelijk geen "onderdak" heeft voor de update bij een bepaalde zender.

Origineel bericht van: verkerkbr

Kon Cam opsturen om daar de update te laten uitvoeren. Was wel een "uitzondering" stond er nog bij.


Vind ik een onbegrijpelijke uitspraak.

Uitzondering staat ook tussen aanhalingstekens. Ik heb zo'n idee dat men dit als service ziet, omdat de sat update (tijdelijk ?) uit de lucht is. En als men het vriendelijk vraagt het ook als service bij de fabrikant kan worden uitgevoerd.

De nederlandse importeur heeft op zijn web-site het update bestand beschikbaar. Hiervoor heb je, naar het schijnt, een bepaald type ontvanger nodig om deze update te kunnen aanbrengen.

Verder verwijst men naar de dealer om dit te laten uitvoeren.

Is Aston soms van plan de tak van sport CAM's op termijn op te geven?



Men staat zeker achter het product en is bereid de update, inclusief het terugsturen van de Cam kostenloos uit te voeren. Dit is niet bepaald een indicatie om een product te beeindigen.

Al met al vind de Aston goed werken en duidelijk is dat zij achter hun product staan. Dit is nog al eens anders.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr

Al met al vind de Aston goed werken en duidelijk is dat zij achter hun product staan. Dit is nog al eens anders.

Bram


Mag zo zijn, maar het lijkt me dat de langere afwezigheid
van een toegankelijke update (internet, OTA) bepaald geen
aanlokkelijke situatie is voor de gebruiker.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Mag zo zijn, maar het lijkt me dat de langere afwezigheid
van een toegankelijke update (internet, OTA) bepaald geen
aanlokkelijke situatie is voor de gebruiker.


Dat ben ik helemaal met je eens, maar om duidelijkheid te krijgen zou ik zeggen waag er eens een mailtje aan naar Aston-France.
Het is wel duidelijk dat niemand op dit forum nu precies weet hoe het zit. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Dat ben ik helemaal met je eens, maar om duidelijkheid te krijgen zou ik zeggen waag er eens een mailtje aan naar Aston-France.
Het is wel duidelijk dat niemand op dit forum nu precies weet hoe het zit. smile


Ik heb niet de illusie dat door een mailtje van mij de hele Aston-organisatie in een keer in beweging komt.. smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: verkerkbr

Al met al vind de Aston goed werken en duidelijk is dat zij achter hun product staan. Dit is nog al eens anders.

Bram


Mag zo zijn, maar het lijkt me dat de langere afwezigheid
van een toegankelijke update (internet, OTA) bepaald geen
aanlokkelijke situatie is voor de gebruiker.


Goede morgen,

Zoals aangegeven staat Sat update nog steeds op de web-site van Aston France. Echter de hiervoor aangewezen zenders zijn niet meer te vinden. Zal wel een centenkwestie zijn om het elders onder te brengen.

Het is natuurlijk jammer dat een dergelijke product ondersteuning niet beschikbaar is.

Incidenteel doet Aston France de update op verzoek.

Nederlandse importeur verwijst naar de dealer voor de update.

Ofwel het kan volgens informatie uitgevoerd worden op een Topfield TF5xxx ontvanger. PVR file via USB 2.18

De naam van het bestand is 545.zip In dit Zip bestand zie ik de file Aston_128.rec.

Mogelijk is er een Sat4all(er) met een dergelijke Sat ontvanger die de update wil uitvoeren. Lijkt mij nu niet zo veel werk.

Groet,


Bram


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr

Mogelijk is er een Sat4all(er) met een dergelijke Sat ontvanger die de update wil uitvoeren. Lijkt mij nu niet zo veel werk.


Dus we mogen leuren met de module om aan een update te komen? crazy
You can't be serious.! mad

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 5 weken later...
  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Enige tijd geleden heb ik met mijn topfield de 2.14 op mijn

Aston cam gezet. Werkt goed op mijn Toppie.

Maar nu wil ik Ned HD1 opnemen met mijn Kathie maar dat werkt niet met mgcamd. Dus dan maar de Aston cam.

 

Nu probeer ik de 2.17 of de 2.18 op de cam te zetten maar dit

lukt met beide niet meer.

 

De topfield speelt de update file gewoon helemaal af, maar krijg halverwege

niet het bericht " opname gestopt" waarna ik naar het Common Interface menu moet gaan.

 

Als ik eerder naar het CI menu ga stopt het afspelen.

 

Doe ik wat verkeerd of zijn er verkeerde rec.files

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een FTA kanaal, daar zit wat in.

 

Had hem helemaal los gekoppeld en boven bij de pc staan,

Helemaal geen signaal, misschien had hij last van die melding.

 

Hij draait nu weer in de kamer, maar mag er even niet aankomen.

 

Zal het straks even proberen.

 

gr

 

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...