opzolder Geplaatst: 30 augustus 2007 Geplaatst: 30 augustus 2007 Ik ben toe aan een nieuwe printer. Ik kies voor een inkjet-model. In verband met de verbruikskosten kom ik uit op een Brother DCP-150C. Is er een reden om deze niet te kopen? Groeten van de zolder.
WPW Geplaatst: 30 augustus 2007 Geplaatst: 30 augustus 2007 Dit gaat wel errug HP klinke maar als je kwaliteit printjes wil gaat er tog niks boven een HP printer (al zijn de meeste HP drivers vreselijk sj*t). Die paar duppies extra is het voor de kwaliteit wel waard. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
mietde Geplaatst: 30 augustus 2007 Geplaatst: 30 augustus 2007 Het kan een stuk goedkoper per print maar als je niet teveel printjes maakt... HP, jup de echt professionele zijn super maar dan heb je het over heel wat anders dan een inktjet printertje. Hoeveel print je en is alternatieve inkt acceptabel voor je? If so dan kijk vooral ook eens naar de Epson en Canon printers, die hebben wat alternatieve inkt betreft echt de ruimste en goedkoopste keuze. Persoonlijk zou ik daarom niet zo snel voor een Brother Inktjet kiezen, zou daar eerder een laserprinter van kopen. In m'n Epson inkjet prop ik cartridges van 3 á 4 stuks voor een tientje, haha verbruikskosten. En zelfs dat kan nóg goedkoper met een Continues Ink System (CIS) Nadeel Epson is dat je wel regelmatig wat moet printen omdat er anders wat spuitmondjes dicht gaan zitten die lastig weer open te krijgen zijn. You cannot ignore that member
vincent1971 Geplaatst: 30 augustus 2007 Geplaatst: 30 augustus 2007 Heb zelf een brother hl2040. Prijs, prestatie verhouding kan geen andere printer tegenop. Maar is een lasterprinter Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
opzolder Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2007 Bedankt voor de reacties. Ik was iets te ongeduldig. Heb hem gisteren aan het eind van de middag al gekocht. Ik print heel weinig. Verbruikskosten wegen dus niet zo zwaar, maar meer de duurzaamheid van het inktsysteem. Met mijn oude HP-printer is het al voorgekomen, dat een originele HP-cartridge half leeggelopen is in werkloze toestand. Dat geeft nogal een troep. Argument om de Brother te nemen, is dat deze eenmaal daags de printerkop reinigt, ook wanneer hij niet gebruikt wordt. Stroomkosten volgens de verkoper 8 euro per jaar. Maar hoe het zich in de praktijk houdt, kan ik natuurlijk voorlopig niet weten. Aangezien de printerkop onderdeel is van de printer, heb ik bij indrogen wel een groter probleem. Mocht ik daar tegenaan lopen, dan is mijn volgende printer er toch weer 1 met cartridges met ingebouwde printerkop. Maar omdat het model ook offline kan kopi-eren, zal ie toch wel iets vaker in actie komen dan ik gewend was. Mijn HP had slechts 300dpi, dus om kwaliteit hoef ik me niet zo druk te maken. Groeten van de zolder.
vincent1971 Geplaatst: 31 augustus 2007 Geplaatst: 31 augustus 2007 Tja een laserprinter loopt niet leeg . Qua aanschafkosten kost het nauwelijks meer. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
opzolder Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2007 De afweging laserjet/inkjet had ik vooraf al gemaakt. Ik wil ook zo nu en dan in kleur kunnen printen. Dan kom je toch al snel op een inkjet terecht. Groeten van de zolder.
vincent1971 Geplaatst: 31 augustus 2007 Geplaatst: 31 augustus 2007 Als ik zelf iets in kleur uit zou printen doe ik het wel bij de foto service. Kleur kwaliteit is beter en gaat langer mee is mijn ervaring. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 Printers zijn tegenwoordig spotgoedkoop. Zelfs de laser printers. Het geld wordt verdient op je patronen. Belachelijke prijzen worden daarvoor gevraagd. Daarom dat ik het CIS voor mijn HP heb aangeschaft. Ik moet zeggen dat het me prima bevalt. JJK
Gast Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 @ JJK, Waar heb je dat CIS systeem aangeschaft? Zit al een half uurtje te googlen maar nog niks bruikbaars gevonden (behalve iets Australisch met enorme verzendkosten ). Het is voor mijn zus' Canon IP4200, zij print nogal veel. Ik gebruik met mijn Deskjet895 misschien 1 kleurencartridge per jaar
opzolder Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Geplaatst: 19 september 2007 Tevredenheid met mijn aanschaf staat nog overeind. Moest eergisteren met spoed een document faxen buiten kantoortijd. Wat was ik blij met de scanfunctie van mijn all-in-one printer. (Met het verschijnsel faxen ben ik wat minder blij: ca. 20 euro telefoonkosten voor een documentje van 8 pagina's.) Groeten van de zolder.
Thomas2000 Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 Wat voor fax heb jij? 20 euro is ruim 7 uur verzenden bij 5 ct/minuut. Bijna een uur per pagina. Of was het A0? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
opzolder Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Geplaatst: 19 september 2007 A4 naar het buitenland. Gemiddeld ruim 2 minuten per pagina. Ik fax zelden. Geen idee of dat snel of langzaam is. Het modem is gewoon 56k6. Welke snelheid het fax-deel erop na houdt weet ik zo niet. Groeten van de zolder.
Gast Geplaatst: 19 september 2007 Geplaatst: 19 september 2007 Citaat: A4 naar het buitenland. Gemiddeld ruim 2 minuten per pagina. Ik fax zelden. Geen idee of dat snel of langzaam is. Het modem is gewoon 56k6. Welke snelheid het fax-deel erop na houdt weet ik zo niet. Je zou het eens met VOIP kunnen proberen. Geen idee of het lukt, maar dan zou het wel gratis zijn. JJK
Gast Henri Aalten Geplaatst: 21 september 2007 Geplaatst: 21 september 2007 Ik kan via VOIP prima fax versturen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen