Ga naar inhoud

[TF4000pvr] Hangt en klok staat dan stil.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb een probleem met mijn tp 4000pvr. Telkens als ik hem uitzet hangt ie. Op moment van uitzetten valt de klok stil (de twee puntje knipperen niet meer) en blijft op deze tijd staan. Om de ontvanger weer aan te zetten moet de stekker er uit (soms meerdere malen) en dan kun je hem weer aanzetten. Hij doet het dan goed maar als ik hem uit zet hangt ie weer (reageerd op geen enkele toets).

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Adi

Geplaatst:

probeer ééns zonder aangesloten Harddisk

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

hoezo vermoet je dat die defect is? Ik kan de HD gewoon gebruiken.

Geplaatst:

omdat veel storingen voort komen uit de harddisk

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Ok,

Eergisteren heb ik de TP echt uitgezet (>12 uur), omdat ik hem toch telkens met de power moet resetten en sinds ik hem weer aan heb gezet doet ie het nu goed? Het zal wel tijdelijke zijn maar ik wacht even af wat ie de komende week voor gedrag laat zien.

Adi

Geplaatst:

als ik dit zou lees kan het wel ééns een warmte probleem zijn heb je hem in een dichte kast staan misschien?

Mvrgr Sigma

Geplaatst:

Verwacht ik niet opstelling is al drie jaar zo, geen reden dus om te denken dat ie nu ineens te warm staat. Kast is open aan de achterkant.

Geplaatst:

heb hier ook ongeveer hetzelde probleem,als de receiver op een zender staat is gewoon goed. maar na een uur ongeveer is het apparaat niet meer te bedienen zowel op de lokale toetsen niet en ook met de afstandsbediening niet.

dan moet echt de stekker eruit. om hem weer aan de gang te krijgen,het probleem is er echter niet als ik in het menu time shift op uit zet.

dus ik denk dat het probleem hier in de hardeschijf zit

je zou dat ook eens moeten testen bij jou receiver.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hoi,

sinds kort heb ik dit probleem ook (onder anderen!): na ongeveer 1 minuut kijken is de TF4000PVR niet meer te bedienen. Niet met de aftsandsbediening en ook niet met de knopjes op het apparaat. Niks werkt dan meer. Alleen als ik de stroom eraf haal en weer aansluit, doet ie het weer en kan ik hem bedienen. Maar als hij dan langer dan +/- 1 minuut op een zender staat en ik verder dus niets doe met de aftsandsbediening, heb ik hetzelfde probleem weer.

Ik zal ook eens kijken of dat met dat "time shift" uitzetten wat helpt...

• 2 weken later...
  • 9 maanden later...
Geplaatst:

"Even" niet meer op de site geweest vandaar mijn verlate reactie. Tot nu toe heb ik het "opgelost" door als ik klaar ben met kijken de stekker er uit te trekken en er weer in te doen als ik iets wil opnemen of kijken. (ik kijk momenteel door drukte weinig tv en het heeft geen prioriteit).

De reciever werkt bij mij dan ongeveer 1 a 2 dgn goed (als ik de stekker erin laat) maar daarna hangt ie weer. Timeshift heb ik nog niet geprobeerd, ik weet overigens ook niet wat het is, zal het eens nakijken.

Maar goed, wat is de oorzaak eigenlijk dan, software? of iets anders (of toch temperatuur?)Ik heb weliswaar niets aan de opstelling veranderd misschien is er stof in gekomen waardoor de temp oploopt. Toch vind ik het raar, want de reciever zou binnen ongeveer 1 uur zijn maximum temp bereikt moeten hebben waarom gaat het dan 1 a 2 dgn goed?

g

adi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen