habibi Geplaatst: 31 augustus 2007 Geplaatst: 31 augustus 2007 Wie kan me vooruithelpen? Ik heb een nslu2 en daar wil ik de originele firmware op terugplaatsen. Nu staat er unslung op. De nslu2 is overbodig geworden en ik wil hem wegdoen, maar ik neem aan dat dat het beste kan zonder unslung. Ik heb sercom geprobeerd en die tool van linksys, maar ze kunnen de nslu2 niet vinden. Hoe bereik ik dat ding over het netwerk, zodat ik die firmware kan veranderen? Of kan het ook in telnet? groeten, Jos Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 standaard is het ip adres 192.168.1.77 als je pc ook in deze c-range zit kun je gewoon het ip adres intikken in de webbrowser als je het ip nummer hebt aangepast moet je natuurlijk dat ip adres gebruiken. dus pc en nslu in dezelfde ip-range indien je de NSLU2 uitzet achterop met een stift in het reset gaatje drukt... voel je een klein knopje (indrukken) hou het ingedrukt en zet de NSLU2 aan blijf het ingedrukt houden totdat het 1e ledje afwisselend rood groen knippert dan zal het serrcom tool de NSLU2 vinden en je kunt upgraden of downgraden met de juiste firmware. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
habibi Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Geplaatst: 1 september 2007 Bedankt! Het ip adres is 192.168.1.250, maar dat is middels dhcp toegewezen, dus dat zal wel goed zijn. Ik probeer het vanavond uit (zit nu op een mac en daarop heb ik geen sercom). groet! Jos Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
habibi Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Geplaatst: 2 september 2007 Het is gelukt! Bedankt! Voor een eventuele toekomstige vraag hierover: Ik constateerde een kleine afwijking ten opzichte van wat tonskidutch beschreef. Als ik reset ingedrukt hield tot rood/groen ging knipperen dan kwam dat moment nooit. Uiteindelijk losgelaten toen rood aanging en toen begon het rood groen te knipperen. Daarna werkte het feiloos. Groeten, Jos Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
Tonskidutch Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 Citaat: Het is gelukt! Bedankt! Voor een eventuele toekomstige vraag hierover: Ik constateerde een kleine afwijking ten opzichte van wat tonskidutch beschreef. Als ik reset ingedrukt hield tot rood/groen ging knipperen dan kwam dat moment nooit. Uiteindelijk losgelaten toen rood aanging en toen begon het rood groen te knipperen. Daarna werkte het feiloos. Groeten, Jos uh ja hee, wat zal ik antwoorden; je hebt gelijk... denk dat je dat ook niet echt fout kunt doen.. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
habibi Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Geplaatst: 2 september 2007 uh ja hee, wat zal ik antwoorden; je hebt gelijk... denk dat je dat ook niet echt fout kunt doen.. cheers Nou, dat valt dus tegen. Zo snugger was ik dus niet. Tot 3 keer toe zat ik daar maar met mijn paperclipje te wachten. Uiteindelijk ging dat ding gewoon aan en branden dat lampie groen, zonder te knipperen. Pas na drie keer dacht ik, he, misschien moet ik gewoon loslaten bij rood, en ja hoor. Wat zeggen ze ook alweer van die ezel? Nou, ik stootte me gewoon drie keer. Zo zie je maar weer hoe serieus ik je neem Tonskidutch. groet! Jos Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen