Ga naar inhoud

2 ontvangers op draaibaar schotel diseq

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb op dit moment een schotel die draaibaar is met een lnb met 2 aansluitingen voor 2 tuners.Op de motor zit maar 1 aansluiting voor 1 tuner.

Nu wil ik 2 dreamboxen 7020 aansluiten op de draaibare schotel.

probleem

er is maar 1 aansluiting op de motor dus dat werkt niet...

Het zogenaamde doorlussen, uitgang van de dreambox naar de ingang van de andere werkt niet i.v.m. horizontaal signaal en en verticaal signaal.....

Maar is dit mogelijk

het volgende.....

er loopt een kabel van de lnb naar de rotor en van de rotor naar de dreambox loopt ook een kabel die ik wil gaan splitten met een splitter.

ik krijg dan 1 kabel van de rotor naar de splitter waar vervolgens 2 dreamboxen 7020 aanzitten..

Werkt dit??????

Geen problemen met voeding?????

Of andere problemen?//

Wie kan me hiermee helpen.

b.v.d

gr. Jodeb

Geplaatst:

Citaat: Heb op dit moment een schotel die draaibaar is met een lnb met 2 aansluitingen voor 2 tuners.Op de motor zit maar 1 aansluiting voor 1 tuner.

Heb een tijd op die manier met 2 maxxen gewerkt. De ene stuurde de schotel zo aan, de 2e was rechtstreeks aan de LNB gekoppeld en had geen invloed op de motor en ging passief mee. Met deze max kon je dus alleen naar dezelfde sat kijken als waar de andere de schotel heen had gestuurd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Dat werkt zolang er maar één van beide ontvangers ingeschakeld is.

Als je beide ontvangers inschakeld ontstaan er gelijksoortige problemen als bij doorlussen.

Er ontstaan dan vreemde situaties die, als je niet precies weet wat er gebeurd, erg verwarrend werken.

Hier een tabelletje wat er dan zoal gebeurd:

Als één ontvanger op een bovenband transponder afstemd krijgt de ander ook alleen maar bovenband transponders en werkt daar de motor besturing niet meer.

Als beide ontvangers op een bovenband transponder afstemmen werkt de motor besturing niet meer vanuit beide ontvangers.

Als één van de ontvangers op een horizontaal gepolariserde transponder afstemt krijg de ander ook alleen nog maar horizontaal gepolariseerde transponders te zien.

De besturing werkt alleen goed vanuit beide ontvangers als beide ontvangers in de onderband blijven en er niet gelijktijdig besturingscommando's gegeven worden.

Al met al een onwerkbare situatie. Alleen als er maar één ontvanger ingeschakeld is kan dit werken.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle antwoorden en toelichtingen.

Mochten er nog meer suggesties zijn om dit werkend te krijgen dan hoor ik dit graag.

Heb de Rotor nieuw sinds een maandje, maar ik denk dat ik in dit geval beter een wavefronter heb kunnen nemen.

Nu denk ik dat ik maar een extra kabel ga leggen van de lnb naar mijn andere ontvanger.

Maar als er oplossingen zijn om toch op 1 of andere manier te laten werken hoop ik dit te horen.

alvast bedankt voor jullie reactie

Geplaatst:

Als je de tweede ontvanger een eigen kabel geeft naar de LNB zou een mogelijkheid kunnen zijn om met zo'n videolink waarover ook de afstandsbediening te gebruiken is bij je tweede ontvanger de eerste ontvanger te bedienen om de motor op de goede sat te laten draaien. Als je beide ontvangers hetzelfde inricht en ze reageren op dezelfde ab kan dit misschien nog wel volledig automatisch gaan.

Er zijn ook van die links voor alleen de afstandsbediening.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

weet iemand ook of dit zou werken:

bij een inverto twin pvr.

een tuner via een rotor op een draaibare installatie met single lnb.

en de andere tuner op een vaste astra 1 single lnb.

zodat ik met altijd een tuner heb om op astra 1 op te nemen en met de andere tuner naar een satelliet naar keuze kan kijken.

en zou ik dan ook een satelliet naar keuze kunnen opnemen(niet astra1) en tegelijk naar astra 1 kijken?

Geplaatst:

Ik ken de Inverto tuners niet maar ik denk dat dat geen probleem is. Kijk eens in het menu van de Inverto of je voor beide tuners de DiSEqC apart in kunt stellen. Voor de motor moet deze op DiSEqC V1.2 staan en voor de vaste schotel dus geen, of als je er later nog een LNB voor 23.5 bij zet voor de regionalen V1.0 of 1.1.

Albert_H.

Geplaatst:

Beste albert h,

Ik ga voor de optie met videolink.

Woensdag 5 september effe een kabel trekken voor de 2e sat. tuner en een video link. Kijken of het gaat lukken.

gr.

Jodeb

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen