Ga naar inhoud


2de TVV smart card (vlaamse zenders) omzetten naar basis pakket


ranico

Aanbevolen berichten

Kan je met een 2de smart card van TVV waarmee je alleen het vlaamse pakket kan mee ontvangen, achteraf verkopen en ook gebruikt worden als een basis pakket ?

Ik vermoed deze kaarten identiek zijn als een standard en/of plusplakket smart card.

Ik hoop dat de vraag duidelijk is.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
achteraf verkopen en ook gebruikt worden als een basis pakket ?

Ik gis maar naar een bepaalde bedoeling hoor... Persoon A neemt een TVV abonnement (basis of pluspakket) + een 2de kaart voor de vlaamse zenders.
Persoon A wil zijn 2de kaart verkopen aan persoon B in de veronderstelling dat persoon B deze kaart kan upgraden. Dat kan... maar altijd op naam van persoon A en op kosten van persoon A!

Een geregistreerde kaart kan niet verkocht worden aan iemand anders en op de naam van die iemand anders komen! De kaart, is het nu een eerste, tweede of derde blijft altijd geregistreerd op de naam van de abonnee.
Een tweede kaart voor de vlaamse zenders kan wel ge-upgraded worden naar een basispakket maar blijft op de naam van de oorspronkelijke abonnee staan.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wel, waarvoor dient anders deze zin op de website van TVVlaanderen:

 

"Contractovernameformulier

 

Indien u uw abonnement wenst over te dragen aan een andere klant, dient u hiervoor gebruik te maken van het “Contractovernameformulier”. U dient ook een kopie van de identiteitskaart van beide klanten toe te voegen.

 

Klik hier om het formulier te downloaden"

 

Ik neem aan dat je dan toch wel de smartcard mee overdraagt, anders heeft dat toch totaal geen zin, als je een nieuwe smartcard moet kopen om een bestaand abonnement over te nemen, kan je toch beter van de eerste keer een nieuw abonnement aangaan.

 

Op dat formulier dat je kan downloaden moet je trouwens de smartcardnummers invullen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inziens heeft de vraag van topicposter een andere bedoeling en dat wil ik graag van hem horen!

 

Natuurlijk kan een kaart aan iemand anders op een officiële manier overgedragen worden. Ik heb nog altijd het vermoeden dat topicposter wil weten of hij zijn 2de kaart kan verkopen aan iemand anders en dat die iemand anders die kaart zomaar kan upgraden naar een basispakket. En dat kan zomaar niet.

 

Het is alleen de topicposter die hier kan op reageren.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerdy:

Ik wilde alleen weten, wanneer je de extra smartcard kaart waar alleen de vlaamse zenders te bekijken zijn, achteraf toch nog kan verkopen bij stopzetting van het tweede kaart abonnement. Maar wenst toch nog een deel geld te recuperen. Tenslotte kost deze smartcard bij aanschaf 80 Euro, en als je deze alleen maar kan verkopen als een tweede kaart met vlaamse zender, zijn er toch een stuk minder gegadigden.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kan die kaart zonder problemen verkopen, dat is exact dezelfde als alle andere kaarten.
Bij een overname kan de koper aangeven welk abonnement hij op de kaart wil hebben.


Is dus wat ik vertelde: je kan de kaart verkopen op voorwaarde dat er nadien een OVERNAME plaatsvind. Neemt er geen overname plaats zal, bij het upgraden, de verkoper instaan voor het verder betalen van het duurder abonnement.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
je kan de kaart verkopen op voorwaarde dat er nadien een OVERNAME plaatsvind. Neemt er geen overname plaats zal, bij het upgraden, de verkoper instaan voor het verder betalen van het duurder abonnement.


Denk je ? Ik dacht dat, als je een downgrade op je abbonnement laat uitvoeren, in ons voorbeeld dus het afschaffen van de 2de kaart, dan is die tweede kaart toch niet meer geactiveerd in de bestanden van TVV ? Als ik ze dan verkoop aan mijn buurman, dan zou die hiermee volgens mij gerust een nieuw abonnement kunnen aanvragen... dus zonder een echte OVERNAME waarbij de twee betrokken partijen gezamenlijk het document ondertekenen... Of sla ik de bal mis ?
De algemene voorwaarden van TVV vertellen hierover in feite niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenmaal een kaart op naam blijft deze kaart op dezelfde naam tot er een overdracht zou plaatsvinden.

Stel: ik steel jouw kaart... Denk je dat ik zomaar deze kaart op mijn naam kan laten activeren alhoewel ze bij TV VLAANDEREN nog altijd op jouw naam geactiveerd staat?

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op jouw kaart is geen abonnement meer actief maar het kaartnummer blijft gelinkt aan jouw naam zolang er geen overname gebeurd. Jij hebt ze gekocht en jij hebt ze aangemeld. Als jij wil kun je ze binnen enkele jaren opnieuw laten activeren en er opnieuw voor betalen. Geen haan zal er om kraaien.

Neemt echter een andere persoon contact met TVV met een smartcardnummer dat nog steeds op jouw naam staat, dan lijkt het mij sterk dat TVV zou ingaan op het verzoek van deze persoon die bij TVV niet gekend is en waarbij het bewust kaartnummer gelinkt is aan een andere naam!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...