Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Kom je door lange kabelverliezen in de problemen en je wilt zo´n in-line versterker proberen, neem er dan een die "Schräglage Kompensiert" is. Dat wil zeggen dat ie de hoge freqenties meer versterkt dan de lage frequentie en zodoende een mooie vlakke frequentie karakteristiek aan de ontvanger aanbied. De hoge frequenties ondergaan namelijk meer demping dan lage frequenties in coaxkabel. Goede LNC´s (dus niet die goedkope waar men domweg 0,2 dB op zet) hebben deze kompensatie al van huis uit.
Gast Geplaatst: 4 september 2007 Geplaatst: 4 september 2007 Op dit moment woon ik tijdelijk in Engeland en de plaatslijke sat winkel adviseerde me om 2 schotels op te hangen voor 23.5 en 19.2. Volgens hun was de ASTRA (3A) nooit voor Engeland bestemt en zou dus een zwak signal geven in geval van een dubbele LNB. Klopt dit ?
WPW Geplaatst: 4 september 2007 Geplaatst: 4 september 2007 Gel*l van die dealer, zie de allereerste pagina van deze draad, alleen ierland heeft een wat zwakker signaal. De duokop as1/3 werkt gewoon in de UK. Maar dan wel op een normale schotel en niet met die gare skydish rotzooi. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
gamgra Geplaatst: 4 september 2007 Geplaatst: 4 september 2007 Je hebt de sat winkelier waarschijnlijk op het verkeerde been gezet, de man heeft gelijk, jij vroeg naar een schotel voor Astra 3A terwijl onze Regionale op Astra(1D) zitten. Zou wel moeten lukken met de Duo Lnb op EEN schotel. gamgra
matjas Geplaatst: 5 september 2007 Geplaatst: 5 september 2007 Citaat: Je hebt de sat winkelier waarschijnlijk op het verkeerde been gezet, de man heeft gelijk, jij vroeg naar een schotel voor Astra 3A terwijl onze Regionale op Astra(1D) zitten. Zou wel moeten lukken met de Duo Lnb op EEN schotel. gamgra Scherp gezien! En dat was je 1000ste post gamra.
gamgra Geplaatst: 21 september 2007 Geplaatst: 21 september 2007 Hoi, Heb vandaag getracht om signaal te krijgen op Astra3 1D in Spanje, op de coordinaten: W:0.10693 N:38.54538 125 km zuidelijk van Valencia. De gebruikte schotel is een standard 80cm no-name Dish uitgerust met een eenvoudige Alps Lnb, de gebruikte decoder is een Xsat410 uitgerust met een spectrum analyzer. Heb bewust gekozen voor eenvoudige materialen en vaak gebruikt worden door Nederlandse kampeerders en overwinterraars in deze regio. De resultaten zijn bedroevend; samengevat lijkt het mij niet nuttig om een Duo Lnb mee te slepen voor onze Regionalen. gamgra
gamgra Geplaatst: 28 september 2007 Geplaatst: 28 september 2007 Hoi, Gisteren en vandaag wederom Astra3 1D ontvangsttest uitgevoerd, coordinaten gelijk aan enkele dagen terug, schotel is nu een 78cm Triax, uitgerust met een singel inverto 0.3 Lnb. alle regionalen zijn nu probleemloos te ontvangen. Met dezelfde schotel, uitgerust met de Duo Lnb is het mogelijk de Astra 1 kanalen en Astra 3 1D regionalen in Benidorm te ontvangen, vereist wel zeer nauwkeurige afstelling. gebruikte Decoder Xsat 410. Signaalsterkte % 90 Eb No (dB) 7.8 8.1 gamgra
D.Quijote Geplaatst: 15 oktober 2007 Geplaatst: 15 oktober 2007 Hè eindelijk effe zin om zelf te testen voor de ontvangst van de regonalen hier in Marbella. Ik gebruik nu een ronde 85 cm schotel van bedenkelijke kwaliteit, met een 0.7 lnb. Afstelling is zeer kritisch, maar ik heb ontvangst en blokvrij, maar er moet geen vlieg tussen de lnb en schotel vliegen want dan is het signaal weg. Volgens de afbeelding van WPW is het signaal van 1D vertikaal sterker, maar op vertikaal heb ik geen ontvangst. Ik gebruik een nokia 9500 en heb eerst de uiterste ontvangst hoeken van de lnb opgezocht, en daarna percies in het midden gezet. Ik heb ook nog een 0.3 duo lnb van sharp liggen, daar ga ik morgen maar eens mee testen. Wordt dat niet veel beter heb ik ook nog een 1.05 schotel over om daar mee te testen. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen