greydutch Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 Hallo, Ik heb volgende configuratie: Technisat Skystar 1 CI met een officiele CD Cam en smartcard (Windows XP, Athlon 3500+) en de Twinhan driver 2.608. DE FTA zenders doen het prima maar bij de CD zenders bevriest haast altijd het beeld - soms na een paar minuten, soms na 1-2 uur. Software: DVBViewer. Dit programma is kort geleden geupdated en zou CI-Modules nu beter ondersteunen. Ik heb in het (heel actieve) DVBViewer Forum ( http://www.dvbviewer.info/forum/ ) mijn probleem geschilderd maar daar werd mij gezegd dat de verbeteringen alleen voor kaarten met een BDA-driver gelden en niet van toepassing op kaarten met WDM-drivers zijn. Ik zou dus moeten omschakelen maar weet niet zo goed hoe. Nu mijn vragen: - ik weet dat de Technisat kaart identiek is met een Twinhan kaart (Vision). Weet echter niet precies welke (1020, 1030 ?). - waar krijg ik voor deze kaart de juiste BDA-driver (ze bestaan blijkbaar wel) - waar moet ik bij de deinstallatie van de WDM driver op letten ? Ook ingreep in de registry nodig? Bij voorbaat mijn dank.
Albert_H Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 Twinhan is niet erg scheutig met info over zijn oudere kaarten. Na wat rondzoeken is duidelijk dat de Skystar 1 CI gelijk is aan de Twinhan VisionPlus DTV sat-CI, maar welk nummer daar bijhoort heb ik nog niet eenduidig vast kunnen stellen. Waarschijnlijk de VP1030 en dus zou je de BDA drivers voor de 1030, de V1.2.3.8 versie kunnen proberen. Ik heb een tijdje met de Skystar 1 CI getest en toen als laatste drivers uit het DTV 2.608a pakket gebruikt. Op de Twinhan site zijn voor zover ik heb kunnen vinden alleen nog maar BDA drivers te vinden. Ik denk dat het verstandig is om voor het installeren van de BDA drivers alles wat met Vision DTV te maken heeft te verwijderen. Kijk daarna even in het apparaatbeheer of daar de drivers ook weg zijn, ik meen dat deze voor de Twinhan onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" staan. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
greydutch Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Geplaatst: 2 september 2007 Hallo Albert, Bedankt voor je antwoord. Ik heb de BDA-drivers 1.2.3.8 gedownloaded, daarna de drivers onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" verwijderd, en tot slot de computer opnieuw gestart. Daarna wordt naar de drivers voor de DTV Video Controller (DTVVideo.sys) en de DTV Audio Controller (DTVAudio.sys) gevraagd, die bij het WDM pakket wel aanweig zijn, maar die ik in het BDA-Pakket niet kan vinden. Ik weet eigenlijk niet hoe ik verder moet. Heb je hiermee ervaring? Ik had (dom genoeg waarschijnlijk) het bijbehorende Setup programma van Twinhan (THDrvSetup) gestart, met als resultaat dat de computer vastliep. Welke andere kaart (met BDA driver en CI) zou je eventueel kunnen aanbevelen? Nogmaals bedankt.
Albert_H Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 Ik heb met de SS1 CI nooit met BDA drivers gewerkt, wel met de DTV Sat CI 1034 die ik nog wel heb liggen maar niet meer in bedrijf. Daarmee heb ik geen installatie problemen gehad. Heb je THDrvSetup gestart met de kaart erin? Bij mij gaat deze setup eerst naar een device zoeken. Als hij bij jou die niet vindt is de kans aanwezig dat deze drivers niet met de SS1 CI kunnen werken. Probeer het anders ook eens met de drivers voor de 1034. Met welk DVB programma wil je werken ? Heb je ook met de WDM drivers progDVB, DVBdream of MyTheatre al eens geprobeerd? Ik heb, ook met de SS1 CI en de DTV Sat CI 1034, goede ervaringen met een Infinity Phoenix smartcard programmer als kaartlezer/schrijver en de PoorMansCam plugin. Dit werkte bij mij betrouwbaarder dan de CI van de kaarten met een CAM. Op dit moment heb ik dat al weer maanden draaien met een Skystar 2 kaartje dat voor mij eigenlijk de meest betrouwbare kaart is. Maar, ik moet erbij zeggen dat ik geen TV kijker maar een zapper ben en maar heel beperkt gebruik maar van de EPG en dergelijk toeters en bellen. Opnemen met progDVB doe ik tegenwoordig wel regelmatig. Een afstandsbediening gebruik ik ook niet. Als je wat dichterbij zou wonen kun je de Twinhan DTV Sat CI 1034 wel krijgen om te testen, maar Berlijn ligt een beetje uit de buurt. De PCI DVB kaartjes zijn leuke dingen, maar even vlot installeren lukt maar zelden is mijn ervaring. Vooral nu met het MCE en Vista gebeuren is het vaak lang zoeken en veel forums lezen voordat je de goede drivers en/of installatie volgorde te pakken hebt. Toch lukt het de doorzetters meestal wel om een goed draaiend systeem op te zetten. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
greydutch Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Geplaatst: 3 september 2007 Hallo Albert, Nogmaals bedankt voor je reactie. Mij gaat het er voornamelijk om speelfilms op te nemen en niets is irritanter als wanneer de laatste tien minuten ontbreken. Het lukt mij eenvoudig weg niet, de BDA-drivers te installeren: wanneer ik de THDrvSetup start, slaat mijn hele systeem op tilt. Ik heb ook op jouw advies de drivers van de 1034 geprobeerd, dan komt echter een melding dat er geen kaart wordt gevonden. Ik gebruik normaal gesproken als software DVBViewer (dat het voor de FTA zenders prima doet). Zoals gezegd heeft de nieuwe update (3.8.0.0) het voordeel dat de CI-kaarten beter worden ondersteund - maar dan alleen die met een BDA-driver.Dat is de reden dat ik wilde omschakelijken. Ik laat het er voorlopig maar bij. Begrippen als Infinity Phoenix en PoorMansCam zeggen mij niet zo veel en waar ik woon zijn mijn wensen natuurlijk nogal exotisch. Wellicht kun je me nog zeggen, welke versie van ProgDVB het beste is, ik heb begrepen dat nieuwere versies niet altijd even stabiel zijn? Bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen