sdspieg Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 Had al een paar jaar hier geen problemen meer mee, maar nu blijkt terug de spanning op m'n rotor weg te zijn (LED op de sg2100 uit). Heeft iemand soms ideeen hoe ik de spanning er best terug op kan krijgen? Ik heb in het verleden toen ik dit had van alles geprobeerd, maar heb nooit echt kunnen verklaren waarom hij het plots wel weer deed (soms probeerde ik iets -- bvb. kabel van SG2100 losmaken en terug koppelen; of stroom voor 20 sec uit en dan weer aan -- wat lukte; maar de volgende keer deed diezelfde truuk het weer niet). Kan iemand met meer verstand van deze dingen misschien eens zeggen wat de hoogste kans van slagen zou moeten hebben? Dank! -Stephan
minplus Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 F-connector(en) buiten opnieuw aanbrengen. Kabel checken. En sommigen hadden water in hun sg 2100 en daardoor corrosie op de print. Dan dus schoonmaken en sluitrand dichtkitten. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Albert_H Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 Als je, als de led van de motor niet brand, wel beeld hebt heb je ook wel spanning op de coax. Deze spanning voedt nl ook de LNB en als die spanning er niet is heb je ook geen beeld. Als je dus wel beeld hebt is er iets fout in de motor zelf, als je geen beeld hebt is er iets mis in de ontvanger die de spanning moet leveren of in de verbinding met die ontvanger. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen