Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben per 1-9 overgestapt van een 1.6 MB Xs4all abbo naar een Speedlinq BBned 20 MB abbo. ik heb mijn WAG54G ingesteld met de door hun aangegeven info en mijn adsl werkt, maar ik heb de afgelopen 4 uur een paar meegemaakt dat mijn dreambox even de verbinding met de share kwijt is en dat ook mijn PC aangeeft dat er een lan verbinding is weggevallen. Ook de PC freezed dan voor een aantal seconden totdat de LAN verbinding terug is. Alsof er problemen met de DHCP zijn. Om uit te sluiten dat het aan mijn modeminstellingen ligt wil ik mijn instellingen tegen jullie aanhouden.

De door Speelinq opgegeven instellingen zijn VP/VC 0/35 Bridging Encap LLC/SNAP. ik heb de Encapsulation op RFC 1483 Bridged laten staan is dat juist? (geen bridged mode only?) De multiplexing staat op LLC. autodetect op disable en vitual circuit op 0 en 35. MTU staat op Auto. IP settings staat op obtain an IP adress automaticaly. Local DHCP settings staat op enable.

Staat er iets verkeerd ingesteld welke een verklaring kan zijn van de instabiele verbinding?

Thx

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Als ik je verhaal zo lees valt niet je verbinding weg, maar valt het hele modem uit. Controleer eens of dat echt zo is?

Het kan ook wel zijn dat die Linksys een complete herstart doet als de sync wegvalt, in dat geval: Een instabiele verbinding wordt over het algemeen veroorzaakt door een te hoge lijnlengte. Kun je in de Linksys ergens waarden vinden als intrainsnelheid en SNR-margins? Als die laatsten onder of tegen de 6 aan liggen kun je stabiliteitsproblemen krijgen.

De instellingen zijn in orde voor een BBNed-verbinding.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Bij mij staat de Wag 54 als volgt geconfigureerd:

RFC 1483 Bridge;

UBR;

0 (VPI);

34(VCI);

Adres automatic;

MTU manual;

S12c 1492;

Autodetect disable.

DNS 62.100.32.133

62.100.48.199

Wellicht heb je hier wat aan?

Tobias

Geplaatst:

De verbinding heeft zich de afgelopen 24 uur vanzelf gestabiliseerd. ik merkte dat mijn La Cie netwerkschijf steeds wegviel en om een ipadres ging vragen. Nadat ik deze een andere driveletter en ipadres had toegekent lijken de problemen te zijn verdwenen.

Bedankt voor de hulp

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen