Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

het volgende:

Mijn pa heeft een vaste 80cm schotel met hierop een 'old skool'(voor astra/hotbird) mono block aan de schotel. Nu de lokale omroepen veranderd zijn naar 23,5 vroeg ie of ik de schotel even opnieuw kon afstellen.

De vraag is (voordat ik de hele middag voor niets aan de slag ga), kan ie uberhaupt met zo'n monoblock op een 80cm schotel wel deze 2 sats ontvangen, of heeft ie perse zo'n nieuwe duoblock van canaldigitaal nodig?

indien wel mogelijk, waar moet ik de schotel op uit richten op 19 of op 23.5 ?

groet,

Jan

Geplaatst:

Als je de regionale zenders wil blijven zien plus hetgeen wat je nu hebt moet je buegel kopen voor meerder koppen en een switch. Bij ##GECENSUREERDE TEKST OF URL## kost dan bijelkaar ongeveer 85 euro, dan heb je vier koppen.

Drie is natuurlijk al vodoende.

Geplaatst:

De hotbird kijkt ie nooit naar dus die kan vervallen, de vraag is of ik met het zelfde monoblock waar ie nu astra/hotbird mee ontvangt 19e en 23.5 kan bekijken.

grt, Jan

Geplaatst:

Ontvang hier met een "oude" duo LNB voor Astra en Hotbird op een 90 cm schotel nu de astra 3 en dus de regionale zenders.

De schotel is gericht op de astra 1. De LNB is horizontaal gemonteerd, met de aansluiting onder. ( ca 180 graden gedraaid tov van de HOTBIRD ontvangst)

DisEqc A = Astra 1, Diseqc B = Astra3A

Humax even nwe zenders laten zoeken et voila!

Aragorn

Humax5400

Josje 9.3nl

Geplaatst:

kheb het hier ook even geprobeert!!! en het gaat wel met een astra-hotbird monobloc op een traix78.(iets meer werk met afstellen)!!! maar of het ideaal is ivm signaalsterkte als het gaat regenen betwijfel ik .

ceasar

Geplaatst:

Een Astra-Horbird monoblock is optimaal voor sats die 6 graden uit elkaar staan... een Duo-LNB voor sats die 4,3 graden uit elkaar staan. Het kan wel lukken (twee sats men 1.7/2=0.85 graden afwijking) maar optimaal is het zekers niet.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

@HF

Gewoon proberen lijkt mij.

Wie niet waagt wint nooit!

Gr

A

Geplaatst:

Bij sommige HB/AS duo's kan je de plastic brug ertussen doorzagen, 1/3 eraf zagen, beetje 2 componentenlijm en je hebt een as1/2 duo.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen