Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb even een vraagje over de DuoLNB.

Op dit moment heb ik de TwinLNB op het dak, hoe zit het eigenlijk als ik de DuoLNB koop, heb ik dat evengoed de 2 ingangen op mij inverto benut, want ik zag in een afbeelding dat er 4 draden uit gaan??

Of zijn het gewoon 2 uitgangen op de lnb welke gecombineerd zijn in de kop voor de 2 astra's.

Norman

Inverto 7000

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Je hebt de DUO LNB in Twin uitvoering en in de Quad uitvoering. Als jij nu een twin LNB hebt dan kan je ook de Duo twin uitvoering nemen, dus ook weer 2 draden naar de Inverto.

Met de Quad uitvoering kan je of 2 twin-tuners of 4 single of een twin en 2 single tuners aansluiten. Kortom hier komen inderdaad 4 draden uit.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Nee, je moet de twin uitvoering hebben van de Duo.

Dus degene met 2 uitgangen is geschikt voor je Inverto.

Als je een Quad uitvoering hebt dan gebruik je maar 2 uitgangen van de 4, de 2 niet gebruikte dek je dan af op de één of andere manier (tape, afsluitweerstand, gummiedop etc)

Dus je moet een Twin uitvoering van de DUO kopen (ongeveer € 40) een Quad uitvoering kost je ongeveer € 60

Hier een plaatje van de DUO Twin

1420832-b_471.gif

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Citaat:
Als ik deze plaatsen wil, kan ik alles verder op het dak laten zoals het is, of moet ik de schotel iets bijrichten?

Als het goed is hoef je niets te veranderen want de Astra1 kop komt in de houder waar nu ook je Astra1 LNB inzit, dus als de Astra1 nu goed uitgericht is zal dat straks ook zo zijn.

Je moet alleen de DUO in de houder niet waterpas zetten maar deze moet iets gedraaid worden, de kop van de Astra3 komt daardoor iets hoger dan de kop van de Astra1.

Als het goed is zit er ook een sjabloontje bij de kop waarmee je kan zien of de kop juist gedraaid is.

Succes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen