Ga naar inhoud

Goedkoopste oplossing astra1, 3, hotbird op triax 78 voor 2 receivers?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is de goedkoopste oplossing om op triax 78 cm, astra1, astra3 en hotbird te ontvangen. Ontvanger 1: astra1 astra3 en horbird. Ontvanger 2: astra1.

Ik heb een triax 78 cm, en zou graag willen weten welke beugel en LNB's ik hiervoor kan gebruiken.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Geplaatst:

Neem wel smalle LNB`s zoals de Alps, brede gaat niet lukken op 78 cm.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

En als ik nu bv 13/19/23,5 en 28 op een 78cm wil hebben. Gaat dat dan ook of moet ik aan een andere configuratie?

Gebruik nu de 78cm voor 13 en 19 en 1 x 60cm voor 5E en 1 x 60cm voor 16E.

Waar het mij om gaat is moet ik nu een hele nieuwe opstelling gaan maken (oude is zo'n 8 jaar oud) of kan ik met een simpele uitbreiding mijn doel halen.

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Geplaatst:
Citaat:
En als ik nu bv 13/19/23,5 en 28 op een 78cm wil hebben. Gaat dat dan ook of moet ik aan een andere configuratie?

Gaat wel, in ieder geval als het een Triax is, want daar is een multiblock LNB-houder voor verkrijgbaar, maar neem dan wel de smallere ALPS LNB`s.
Op een Triax 88 kun je ook de bredere Smart Titaniums pakken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

moeten alle lnb's alps zijn, of lukt het ook met alleen een alps op de astra 3 positie? Voor de volledigheid, mijn schotel is een allegaartje. Ik heb een smart titanium duo op astra 1, een invacom op astra 2 en een antieke cambridge geloof ik op hotbird. Op astra 3 nog niets.

Kom ik ermee weg om alleen een alps te kopen voor astra 3 of moet ik gaan vervangen om het een plek te geven?

jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Geplaatst:

Ik ben van een 64cm naar een 78cm schotel gegaan omdat toch geregeld tijdens regen het beeld weg viel. Lever je qua bovenstaande opstelling niet erg veel signaal in, of is dit nog altijd meer dan een 64 cm schotel?

Geplaatst:

Een 64cm schotel is vergevingsgezinder qua afstelling maar heeft dus minder regen marge als een 78cm schotel. Hoe groter de schotel des te nauwkeuriger de afstelling komt. Een grotere schotel levert ook iets meer signaal mits goed afgesteld. Afstellen op basis van de uitslag van een ontvanger is niet nauwkeurig aangezien deze meters niet nauwkeurig zijn. Een goed sat meter is al beter.

Groeten,

GVW

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen