Ga naar inhoud

Werkt EPG ook via externe HardDiskRecorder?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als beginner vraag ik mij af of mijn huidige Philips HDRW 720 HDR ook op een satelliet ontvanger aan kan sluiten, en zo ja of de EPG -informatie dan ook beschikbaar is in de hard disk recorder. Met mijn huidige UPC (analoge) kabel komt de EPG info binnen via kanaal van TMF, als de HDD in stand-by staat. Hoe werkt dit met een sat. ontvanger? Kan ik de HDD dan ook tevoren instellen om bepaalde programma's op te nemen?

De HDD heeft wel een infrarood zendertje om sat.ontvanger aan te sturen (zoals de afstandbediening ook zou doen) maar ik weet niet zeker of dit op ieder sat ontvanger werkt. Heeft iemand hier ervaring mee? of kan ik beter een sat ontvanger met ingebouwde HDD nemen?

Welke ontvanger hebben jullie ervaring mee? Ik lees dat de TopField ontvangers somt alleen de EPG van huidige programma's weergeven en niet een week vooruit??

Alvast dank voor een antwoord,

Rebox 9000 PVRE

Topfield 4000

VisioSat 4 x quad-LNB 4x DiSecQ 3 TV's

Geplaatst:

de PEG van de HDRW720 werkt ook met externe sat receiver. TMF doet het niet meer maar je moet eurosport nemen.

Wat je doen moet is in de installatie van de EPG een externe ontvanger toevoegen. Kies een sat tuner en kijk in de lijst of jouw receiver voorkomt. Zo ja deze instaleren en testen (niet vergeten de IR blaster voor de sta receiver te leggen). (mocht ie niet voorkomen in de lijst dan de sat tuner op eurosport zetten en de HDD recorder op EXT 1 of 2 zetten, waarop je de sat receiver hebt aangesloten. daarna het installeren opnieuw proberen en kijken of jouw sat receiver en nu wel tussen staat.)

Als de receiver geinstallerd is moet je nog een keer alle kanalen in de EPG linken met de sat tuner. Dit doe je onder "zender". Het programma nummer moet gelijk zijn met het programma nummer van de EPG.

Nu zou alles moeten werken en je kan de EPG weer gebruiken om te programeren voor opnamen, de sat receiver wordt automatisch omgeschakeld.

Om EPG data automatisch te laten downloaden moet je Eurosport goed in de zender lijst van de EPG hebben staan, dus zelfde kanaal nummer als op de sat receiver. Dan zorgen dat de HDD recoder soms in standby staat daarmee hij automatisch de data ophaalt. Als de HDD recorder aan staat op een andere kanaal als eurosport dan krijgt hij nooit EPG data binnen.

Suc6

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:

naar mijn weten is het de Duitse eurosport... Of is dat inmiddels veranderd? Ik had een Humax welke perfect werkte i.c.m. een Pioneer 640 hdd recorder. Dus het kan wel degelijk werken. Nu heb ik een dreambox 7020 en heeft de pioneer geen epg ontvangen terwijl ik de sat toch handmatig op eurosport had gezet. Vandaar ook mijn twijfel over het e.sp kanaal.

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Geplaatst:

Ik zal de laatste lijst van EPG data kanalen morgen eens doorkijken, heb vandaag een update mail gezien. Maar ten tijde dat het niet lukte op de NL esp, was dat al een tijdje geleden en woon(de) je in eindhoven, A'dam, r'dam of...?

Maareh mocht hij het zo niet reden dan weet ik nog wel een trucje om te kijken of de ESP data krijgt en wel de goede

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:

bedankt allemaal!

anderen hebben mij geadviseerd om een ontvanger met PVR aan te schaffen, dan is het ingebouwd en heb je gelijk ook betere beeldkwaliteit omdat de Philips via SCART moet worden doorgelust.

Maar dan kom ik op het volgende probleem, nu HD tv eraankomt: gelijk al een HDMI ontvanger kopen (met PVR zou dat een topfield 7000 HDPVR moeten worden) of nog enkele jaren wachten en nu een topfield 5000 PVR kopen??

ik zie nog geen HD kanalen in Nederland (Discovery HD is alleen in de UK via UK abo te ontvangen geloof ik, niet via CanalDigital)

...?

thanks alvast

Rebox 9000 PVRE

Topfield 4000

VisioSat 4 x quad-LNB 4x DiSecQ 3 TV's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen