Gast Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 Ik overweeg om een 7700HSCI aan te schaffen. Als ik de diverse websites bekijk waar info over dit toestel te vinden is, bestaat er onduidelijkheid of hij nu wel of niet 576i ondersteunt. 576i is toch nodig om een standaard 4:3 beeld zodanig op een 16:9 scherm weer te geven dat dat nog het aankijken waard is (correct me if I'm wrong)? En het weergeven van 4:3 bij 576p wordt volledig op een 16:9 scherm weergegeven, dus plat en uitgerekt in de breedte, en dus niet om aan te zien (ook hier: correct me if I'm wrong)?. Voor zover ik er kennis van heb zal 576i met scart niet zo'n probleem zijn, maar hoe zit dat bij een HDMI aansluiting. Kan de 7700HSCI aangesloten d.m.v. HDMI 576i weergeven? En zo niet, moet je dan zowel een HDMI als een scart aansluiting gebruiken? Kan dat eigenlijk wel? Een heleboel vragen, maar misschien dat iemand mij kan helpen? Rene
Noordzee Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Ik heb de ontvanger aangesloten met een HDMI kabel. Alle signalen worden correct met het juiste beeldformaat getoond. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Dus (nog even voor alle zekerheid, want ik heb al een keer met dit aspect misgekleund), een 4:3 beeld wordt op een 16:9 scherm nog enigszins 'normaal' weergegeven, rondom wat bijgesneden en de meeste overblijvende vertekening aan de zijkanten? Want dat gegeven zal beslissend zijn in mijn keuze. Rene
dunhans Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Ik had een Humax HD ontvanger, en deze gaf, aangesloten via HDMI, een 4/3 uitzending weer met zwarte balken aan de zijkanten en dit was niet te veranderen via de tv tot bv. superzoom/smart/14/9 enz. Dit gaat wel via de scart en wel via de HD ontvanger zelf, dan kon ik het beeld uitrekken in Breedsmoelkikkerbeeld! Groeten dunhans Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Citaat: Ik had een Humax HD ontvanger, en deze gaf, aangesloten via HDMI, een 4/3 uitzending weer met zwarte balken aan de zijkanten en dit was niet te veranderen via de tv tot bv. superzoom/smart/14/9 enz. Dit gaat wel via de scart en wel via de HD ontvanger zelf, dan kon ik het beeld uitrekken in Breedsmoelkikkerbeeld! Groeten dunhans Die ervaring heb ik ook met een Humax gehad met HDMI. Je zou haast zeggen dat 4:3 en HDMI niet samengaan. Daarom is essentieel erachter te komen hoe dat bij Topfield zit. Zijn er misschien toch verschillen tussen de merken of is het gewoonweg zo dat 4:3 en HDMI niet samengaat. In het laatste geval weet ik voldoende. Rene Rene
Gast Geplaatst: 6 september 2007 Geplaatst: 6 september 2007 Ik heb een sharp aquos 46 inch full hdtv. En de topfield levert alles keurig af. 576I tot 1080I het beeld is niet vervormd en het ziet er perfect uit.Alles wordt keurig gehandeld door de tv bij mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen