pukje Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Ik ben aan het denken om met voip via gprs te bellen ,maar is de up/download snelheid (t-mobile) niet te weinig om een redelijke voip telefoon gesprek te voeren ?
Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 je zegt het eigenlijk zelf al. De up en download snelheid van gprs is te laag voor bellen via voip. smsen kan wel weer via voipsms en gprs, een sms kost dan geloof ik 3 cent. grtz decodertje
pukje Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Geplaatst: 3 september 2007 Bedankt voor het antwoord, Wat voor een abbo heb je eingelijk minimaal nodig om voip met de GSM te doen ?
BIG M Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 ik zelf heb een nokia e60 die sip (voip) ondersteund en wlan heeft. dus via wlan bellen en aangezien er veeeeeel open netwerken zijn, kan meestal altijd bellen via voip (voipbuster). de nokia e65 en de n95 ondersteunen ook voip en hebben ook wlan onboard. via gprs nooit geprobeerd. "i think, therefore i am"draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android4X TELENET hd-digicorders 500GBenog meer om op te noemen
Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 voip werkt redelijk goed met umts. welk abo je daar voor nodig hebt ? met wlan (wifi) schijnt het ook te gaan maar dan ben je natuurlijk niet altijd verbonden,omdat die geen landelijke dekking heeft . grtz
pukje Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Geplaatst: 3 september 2007 dat klingt niet slecht dus zo een web 'n' walk abbotje van nog geen 10,- is voldoende ,of wordt voip via de providers geblokkeerd.
Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Meestal worden voip providers geblokkeerd . Maar er zijn weggetjes om de blokkade te omzeilen. Beetje afhankelijk van het type pda /mobiel/smartphone. grtz decodertje
pukje Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Geplaatst: 4 september 2007 Blokkeren ?? Worden de IP nummers van de voip providers geblokkeerd of de IP/udp (5060) poort voor SIP ? Als ik zo een smartphone koop maak ik een voip verbinding naar de voip server op de zaak ,dan gaat gewoon kostenloos gesprekken naar mijn zaak telefoon naar de GSM.
pukje Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Geplaatst: 4 september 2007 Ik heb nog altijd geen antwoord of voip via umts (goed) werkt ,of heeft dat nog niemand gedaan ?
WPW Geplaatst: 4 september 2007 Geplaatst: 4 september 2007 Ja dat werkt prima alleen kan je gprs/umts rekening hoog worden. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
paqbro Geplaatst: 10 september 2007 Geplaatst: 10 september 2007 Op mijn n95 werk voip goed. Heb wel het programma Fring moeten installeren, want met het standaard voip programma van Nokia wordt de spraak enorm vertraagt. Heb een data web'n'walk abbonnement bij t-mobile (tot 192 Kbps download, tot 32 Kbps upload) Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
pukje Geplaatst: 11 september 2007 Auteur Geplaatst: 11 september 2007 Dat klingt in iedergeval goed :=) Met het progje fring ben ik ook aan het spelen op mijn pda ,maar vind het omslachtig om iemand via VOIP te bellen. Bestaat er geen progje die direkt uit het telefoon boek kan bellen en dat je een binnenkomend voip geprek net zo kan aannemen als een gsm gesprek ? Verder heb ik de indruk dat het aanmelden op een voip provider via fring loopt ,technisch zou dan fring in het bezit zijn van alle voip inloggevens van alle fring gebruikers hebben. Dit bevalt mij ook niet zo.
WPW Geplaatst: 11 september 2007 Geplaatst: 11 september 2007 Ik heb het met de standaard voip instellingen gewoon werkend, niks geen vertraging en via een N wifi router, zoek maar es op het pocketinfo forum naar de instellingen voor de n95. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen