Ga naar inhoud

[Qmax MST-999] Hoe resetten en officiele firmware erin laden?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een QMAX MST-999 FTA ontvanger staan die ik vorig jaar in Egypte heb gekocht. Nu bleek dat de kleuren steeds naar zwart/wit gingen. Ik heb hierover een topic gestart in "De rokende soldeerbout" omdat ik dacht dat het een hardware fout was. Tot ik me bedacht dat het wel eens een firmwareprobleem kon zijn.

1422263-qmax-mst999.jpg

Ik ben uren aan het zoeken geweest en kwam alleen op arabische sites, waar ik niet de juiste informatie kon vinden. Ik kwam er wel achter dat de koreaanse fabrikant deze ontvanger onder meerdere namen op de markt brengt, Zoals Qmax, VEGA en sft 190plus.

Op een egyptische forum vond ik firmware die zowel voor mijn ontvanger als de VEGA ontvanger geschikt zou zijn. Deze kreeg ik moeiteloos in deze doos met het flashtooltje "UpgradeV1.07.exe". Hiervoor moest ik de ontvanger via een nulmodemkabel aan een PC koppelen en in de standby mode van de ontvanger flashen. Bij een herstart was mijn staruplogo veranderd in een VEGA logo en ik ontving het kanaal waarop de ontvanger stond voor de flash procedure, alleen:......... de kleuren waren heel gek, leek het meest op NTFS, met groene gezichten, De AB werkte niet meer , wel de toetsen op de ontvanger, m.u.v zappen. dus onbruikbaar.

Ik vond daarna de (karige) officiele Qmax site andere firmware en de tool P2S (waaroverik op sat4all meer heb kunnen vinden). Hierbij moet de firmware klaar worden gezet zodat deze tijdens het bootprocess wordt geflashed. Dat gebeurde na 20 keer proberen dus niet :-(

Op de SFTsite vond ik andere hier ook SAT4ALL besproken tool DWSU.EXE van DIGITALLWORLD.COM, ook via de uitleg van Gust op dit formum werkte dit niet.

Tenslotte een QMAX firmware gevonden die wel voor deze ontvanger is, via de tool "UpgradeV1.07.exe" proberen in de standby mode te flashen, Ik kreeg direct een E028 error op het display.

Het lijkt erop dat deze ontvanger onder verschillende merknamen wordt verkocht maar er toch minimale verschillen zijn. Iemand een idee hoe ik die doos helemaal kan resetten waarna ik er een officiele firmware op kan zetten??

post-5109-1318259368,1813_thumb.jpg

Pandit

Geplaatst:

Omdat antwoord uitbleef ben ik toch weer verder gaan zoeken met google en kreeg een slimme ingeving door op QMAX te zoeken en voor " Afbeeldingen " te kiezen en blijven zoeken tot ik een plaatje kreeg van deze doos, en waarempel kwam ik op een niet eerder gevonden site waar ik een officiele firware vond en een speciale loader voor de Qmax MST-999. Vanavond proberen, Ik zal de uitslag hier melden

Pandit

Geplaatst:

Ook deze firmware kreeg ik niet aan de praat, met hulp vanuit een egyptisch SATforum heb ik het apparaat aan de praat kunnen krijgen met de nieuwste firmware, en heeft nu features die zelfs een dreambox moet ontberen, zoals PIP en MATRIX. Ik ga daar nu even heen om ze te bedanken...

Pandit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen