Gast Geplaatst: 5 september 2007 Geplaatst: 5 september 2007 Hoi allemaal! Ik ben opzoek naar een vertaallijst engels/nederlands (of nederlands/engels) betreffende Word en Excel. Kan iemand mij helpen? Ter verduidelijking een paar voorbeelden: Opmaak=Format, Afdrukvoorbeeld=Print preview. De gebruikelijke woorden weet ik uiteraard wel, zoals dat bv. Invoegen Insert is etc. maar voor andere termen moet ik soms even nadenken zoals bij bv. Excel: "Shift cells down" = Cellen naar beneden verplaatsen. Bedankt alvast voor jullie reacties! Tom.
Psychosammie Geplaatst: 5 september 2007 Geplaatst: 5 september 2007 Makkie. Die kan je vinden in de directory's van MS-Office. Het bestand heet VBALIST.XLS en staat bij mij in directory C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\1043 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Psychosammie Geplaatst: 5 september 2007 Geplaatst: 5 september 2007 Tja. Dat weet ik ook niet. Het heeft ook alleen met VBA te maken. Als je Word of Excel vanuit bijvoorbeeld Visual Basic of Delphi wilt besturen via COM zijn de properties en methods altijd in het engels. Dus je zou even moeten zoeken op VBA keywords of zo. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
gamgra Geplaatst: 5 september 2007 Geplaatst: 5 september 2007 Je kan VBAList.xls in je documenten opslaan, indien nodig is het in Excel direct beschikbaar. gamgra
Gast Geplaatst: 5 september 2007 Geplaatst: 5 september 2007 Hoi allemaal! thx 4 reply. Maar ik heb MS Office en nog wel in het engels. Als ik kijk in MS Office zie ik :MS Access snapshotviewer, Ms language settings (waar dus geen andere taal instaat) en short cut art bar. Maar mij gaat het erom dat ik een lijst kan uitprinten van de "moeilijke begrippen" zoals in mijn vorige posting vermeld; Zodat ik die kan gebruiken t.o.v. de nederlandse MS office. Maar voor jullie allen die gereageerd hebben: Dank je! Groetjes, Tom.
Gast Geplaatst: 6 september 2007 Geplaatst: 6 september 2007 Heb de lijst binnen gekregen van gamgra. Iedereen bedankt voor de reply en @gamgra: Reuze bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen