Ga naar inhoud


Humax en Astra 3


Gast Cabby

Aanbevolen berichten

Schotel 100cm.

Humax DV 1100S ontvanger.

Duo LNB60.

 

Na het plaatsen van de duo LNB geen signaal Astra 3.

Uiteindelijk signaal gevonden op de ARABSAT2A3A2D.

Freq 11914A27500 Regeginale zenders geladen.

De regionale zenders hebben een tijdje gewerkt.

Vrij plotseling geen beeld meer van de regionale zenders. Ook is het signaal op de ARABSAT2A3A2D verdwenen.

 

Challenger Unlimited I werkt pefect op de schotel met Astra 3

 

Wie heeft een tip voor mij zoadat ik de regionele zenders weer heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Laatste pmc tabel inladen ?

Heeft helemaal niets te maken met een pmc tabel !!

Pmc tabel wordt gebruikt in de humax 5400, welke deze vraagsteller niet heeft, bovendien geef je in de pmc tabel de voorkeur aan van decoderen van bepaalde zenders. Is ook niet van toepassing, aangezien deze regionale zenders fta zijn.

Lijkt veel meer op een niet goed uitgerichte LNB / schotel op astra 23,5 east. De oorzaak ligt hierin:

Schotel 100 cm en een DUO LNB 19,2 / 23,5 60 cm.
Met andere woorden, je schotel is te groot voor deze LNB. Deze LNB is ontworpen voor een 60 cm schotel. Je zou deze LNB misschien nog kunnen gebruiken voor een 80 cm, alhoewel je dan al moet middelen qua signaal. Hoe groter de schotel is, des te groter de afstand moet worden tussen de LNB astra 19.2 en de astra 23,5.

Advies is dan ook om twee LNB's te monteren met een diseqc switch. Dit kan op 1 schotel met een houder geschikt voor meerdere LNB en voor je schotel. De vakhandel weet hier meer van.

P.S. Welkom op sat4all, provincie genoot !!

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede info paardengek! was me nog niet opgevallen.

 

Is trouwens een vraag waar ik ook nog mee zat voor een vriend van me in het buitenland met een 1.40m schotel.

 

Thx

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi paardegek,

 

Bedankt voor je reactie. Wat jij adviseert heb ik al gedaan. Zelfs met 2 LNB en switch krijg ik het signaal niet op de Humax.

Ik heb meerdere ontvangers op de schotel installatie aangesloten en allen hadden het signaal van de Astra 3.

 

Zal morgen nog proberen de schotel met een single LNB af te stellen op de Astra 3.

 

Vreemd is dat het singaal van de Astra 3 binnen komt op de ARABSAT/2A/3A.(Signaal sterkte 70% en kwaliteit 100%)

De zenderlijst van de ze satelliet wordt correct ingelezen en zijn de zenders die behoren bij de satelliet.

Terwijl andere ontvangers normaal de Regionale Omroepen laden.

 

Post.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...