Gast Geplaatst: 6 september 2007 Geplaatst: 6 september 2007 Ik zit te denken om een extra schotel te plaatsen voor Hispasat. Hoe kan ik dat het beste aanpakken, met de huidige opstelling (zie handtekening)? Het gaat dus om een vijfde satelliet positie. De TF5000CI kan echter vier diseqs aan. Ik ben benieuwd naar wat suggesties die kwalitatief ook goed zijn!
D.Quijote Geplaatst: 6 september 2007 Geplaatst: 6 september 2007 Als jouw deco een 0/12 volt uitgang hebt kan je die gebruiken. Je kan een op 0 volt een 4 weg disecq zetten en ook een op 12 volt. Dan heb je nog een 0/12 volt schakelaar nodig die je achter je decoder hangt, daar sluit je de 2 coax kabels op aan, en je uitgang van die schakelaar gaat naar je aansluiting op je deco. In het menu van je deco zet je de huidige disecq op 0 volt en die van Hispa op 12 volt. Dit is volgens mij de goedkoopste oplossing, je moet wel een extra kabel trekken. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gast Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Geplaatst: 6 september 2007 OK, helemaal duidelijk! De bedoeling is eigenlijk meer om het bij de schotel d.m.v. diseqs op te lossen. Is daar ook iets voor?
Rekordc Geplaatst: 6 september 2007 Geplaatst: 6 september 2007 Als ik D.Quijote goed lees bedoelt hij dat ook ontvanger (switch) |-> 0 V ----------> Diseqcswitch bij schotel 1 |->12 V ---------> Diseqcswitch bij schotel 2 Dat wil ik ook, moet alleen nog een 0/12V switch vinden. Martin Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
D.Quijote Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Zo zien ze eruit, Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Auteur Geplaatst: 7 september 2007 Citaat: Zo zien ze eruit, Salu2, D.Quijote Aha op die manier. Die plaats je dus bij je ontvanger met een extra coax kabel naar buiten? Dat is dus de eerste optie. Ben ik nog benieuwd of er ook een één-coaxkabel oplossing is. Bijvoorbeeld 2 4-1 diseqs bij de schotel met een 2-1 diseq switch daarbij met aansturing via de bestaande enkele coax vanuit de ontvanger. Ik weet ook niet of een Toppie dat aan kan. Het zal zeker niet de goedkoopste oplossing zijn, maar ik wil de hoeveelheid kabels wat naar binnen komt niet te groot laten worden. Het liefst gewoon één kabel en daarmee vijf LNB's aansturen.
matjas Geplaatst: 7 september 2007 Geplaatst: 7 september 2007 Er zijn switches die van 8 ingangen naar 1 uitgang (dus 1 kabel naar je ontvanger) gaan. Kosten 30 Euro. Jouw Topfield ontvanger kan de gevraagde DiSEeqC protocollen aan.
Gast Geplaatst: 7 september 2007 Auteur Geplaatst: 7 september 2007 Citaat: Er zijn switches die van 8 ingangen naar 1 uitgang (dus 1 kabel naar je ontvanger) gaan. Kosten 30 Euro. Jouw Topfield ontvanger kan de gevraagde DiSEeqC protocollen aan. Je bedoelt waarschijnlijk de switch van EMP, want bij Spaun zie ik ze helaas niet!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen